تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: هنرمندان معارف اهل بیت(ع) را در قالب‌های مختلف هنری و با همت والای خود احیا کنند. به گزارش شهرکریمه به نقل از ستاد خبری کارگاه پوستر نقش بهشت، آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم اختتامیه کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار […]

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: هنرمندان معارف اهل بیت(ع) را در قالب‌های مختلف هنری و با همت والای خود احیا کنند.

به گزارش شهرکریمه به نقل از ستاد خبری کارگاه پوستر نقش بهشت، آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم اختتامیه کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد در سخنانی اظهار کر: احیای امر اهل بیت(ع) یکی از مهمترین وظایف و تکالیف شیعیان است که برترین آنها موضوع توحید، ولایت، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: کسانی که در عرصه هنر تلاش می‌کنند تا معارف اسلامی را برجسته کنند در حقیقت در راستای احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت گام بر می‌دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با بیان اینکه زائران با حضور در حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) و حرم امامزادگان ارادت خود را به ساحت نورانی این بزرگواران نشان می‌دهند افزود: زائران در عین حال اینکه خود از این فضای معنوی بهره مند می‌شوند پیام اهل بیت (ع) را نیز به سایرین انتقال می‌دهند.

سعیدی، حضرت معصومه(س) را دختر نمونه آل الله برشمرد و افزود: حضرت معصومه(س) مهاجر الی الله بود که از خانه خود برای رسالتی بزرگ مهاجرت کرد و حرکت ایشان در حقیقت یک حرکت جهادگونه بود و حضور این بانوی کرامت در شهر مقدس قم که امام صادق(ع) آن را حرم اهل بیت(ع) معرفی کرده بودند، بسیار مهم و با ارزش بود.

امام جمعه قم بیان کرد: شهر مقدس قم با حضور حضرت فاطمه معصومه(س) به شهری علمی و انقلابی تبدیل شد و کانونی برای جوشش معارف اهل بیت(ع) مبدل گشت و انسان‌های بزرگی در جوار حرم مطهر در حوزه علمیه قم تربیت و رشد یافتند که شاخص‌ترین آنها امام راحل بود.

سعیدی تصریح کرد: با حضور حضرت فاطمه معصومه(س) پرچم اهل بیت(ع) و پرچم علم در قم برافراشته شد و انقلاب اسلامی نیز از قم حرکت خود را آغاز کرد.

وی با تقدیر از حضور طراحان و فعالان عرصه گرافیک در کارگاه پوستر نقش بهشت اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند با استفاده از نقوشی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به کار رفته و با الهام‌گیری از هنرهای متعددی که در این بارگاه وجود دارد، معارف اهل بیت(ع) را در قالب‌های مختلف هنری منعکس کنند و هنرمندان با همت والای خود باید معارف اهل بیت را احیا کنند.