[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور ظهر یکشنبه در نشست مجازی با مدیران و سرپرستان مدارس علمیه و مراکز تخصصی خواهران سراسر کشور با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ مدرسه علیه خواهران در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، افزود: حوزه علمیه خواهران تلاش کرده تا برای رسیدن به اهداف تعیین شده […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور ظهر یکشنبه در نشست مجازی با مدیران و سرپرستان مدارس علمیه و مراکز تخصصی خواهران سراسر کشور با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ مدرسه علیه خواهران در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، افزود: حوزه علمیه خواهران تلاش کرده تا برای رسیدن به اهداف تعیین شده کاستی‌ها را برطرف کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مدرسه محوری را از اهدافی دانست که در دو سال اخیر در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صورت جدی پیگیری شده است و افزود: در مدرسه محوری ارکانی مختلف داریم که می‌توانند نقش آفرینی کنند و مدیر و استاد از جمله این افراد هستند.

وی با بیان اینکه به منظور تحقق شعار مدرسه محوری تلاش کردیم تا تمرکز اصلی فعالیت‌ها و حتی‌ها تقسیم بودجه با مدارس علمیه باشد، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی باید در خود مدرسه انجام شود و مدرسه محوری در حوزه علمیه خواهران به عنوان شعار اصلی در اولویت قرار گرفته است.

حجت الاسلام بهجت پور با تاکید بر ضرورت هویت بخشی حوزه‌های علمیه خواهران و همچنین استقلال حوزه در همه عرصه‌ها از جمله اقتصادی، آموزش و تربیت، افزود: باید هویت مستقل حوزه‌های علمیه خواهران نمایان شود و برای تحقق این مسئله مهم باید آسیب‌ها را شناسایی و برطرف کنیم و به سمت حوزه بالنده حرکت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت دانش‌بنیان شدن حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تلاش کردیم تا استانداردهای علمی در حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد شود تا یک مرکز علمی با نشاط داشته باشیم.

حجت الاسلام بهجت پور افزود: یکی دیگر از مسائل مورد تأکید در حوزه‌های علمیه خواهران، جایگاه بانوان طلبه در نظام علمی، مدیریت، کارشناسی، تصمیم‌گیری و سازی بوده است.

[ad_2]