تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) گفت: باید واقعه و اتفاق تاریخی غدیر در قالب‌های پویای هنری زلال، زیبا و تاثیرگذار به مردم عرضه شود و از آثار تحریف و انحراف در آن خبری نباشد تا با ملایمت و رفعت در تبلیغ اثرگذار شود.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: واقعه غدیر مهم‌ترین حادثه در تاریخ تشیع است که لازم است بدون تحریف به مردم عرضه شود.

وی انتقال پیام قرآنی غدیر را مورد توجه قرار داد و افزود: باید آن منظوری که خداوند از نزول آیات ولایت در روز غدیر داشت را به مردم ابلاغ کرد و در این زمینه راه افراط ‌و تفریط را نباید سپری کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: باید در بازسازی واقعه غدیر درست مطابق آن چیزی که اتفاق افتاده عمل شود و همان مفاهیم و پیام‌ها را نیز باید منتقل کرد تا مکتب غدیر در بین مردم درست تبیین شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: فعالیت در زمینهٔ غدیر کاری پیامبرگونه است که از قالب‌های هنری بهره می‌گیرد بنابراین باید مراقب بود که سلایق و علایق شخصی در این‌ بین وارد تبیین درست واقعه غدیر نشود و واقعیات این حادثه بزرگ به مردم گفته شود.

امام‌جمعه قم با تأکید بر تاثیرگذاری کارهای هنری در انتقال مفاهیم در کارهای تبلیغی تصریح کرد: ارزش و اثرگذاری کارهای هنری بسیار بیشتر از کارهای راکد و ایستا است به‌نحوی‌که فلسفه حرکت امام رضا (ع) از مدینه به‌سوی ایران سرشار از این نوع اقدامات هنری است.

وی بابیان برکات و آثار اقدامات حضرت فاطمه معصومه (س) تأکید کرد: مجموعه اقدامات و برنامه‌های این بزرگوار نمایش معارف الهی بود و این بانوی برجسته تاریخ اسلام کاری کرده که امروز نام وی در جهان عالم‌گیر شود.

سعیدی با اشاره به اهمیت جلوگیری از تحریف واقعه غدیر خاطرنشان کرد: باید این واقعه و اتفاق تاریخی را در قالب‌های پویای هنری زلال، زیبا و تاثیرگذار به مردم عرضه شود و از آثار تحریف و انحراف در آن خبری نباشد تا با ملایمت و رفعت در تبلیغ اثرگذار شود.