×
×

واقعه ی سر بریدن در آگهی تلویزیونی +فیلم

  • کد نوشته: 9433
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، ، طی چند دیروز کلیپی با محتوای آموزشی از صداوسیما پخش گردید و حسابی سروصدا به پا کرد. این کلیپ که در پشتیبانی از کالای ایرانی و تبلیغ چاقوی زنجان به عنوان یک کالای باکیفیت ایرانی ساخته شده بود، داستان چند عدد سبزیجات را نشان می […]

    واقعه ی سر بریدن در آگهی تلویزیونی +فیلم
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، ، طی چند دیروز کلیپی با محتوای آموزشی از صداوسیما پخش گردید و حسابی سروصدا به پا کرد. این کلیپ که در پشتیبانی از کالای ایرانی و تبلیغ چاقوی زنجان به عنوان یک کالای باکیفیت ایرانی ساخته شده بود، داستان چند عدد سبزیجات را نشان می داد که در انتظار مبدل شدن به سالاد می باشند و می اندیشند چاقوی ایرانی توان ندارد آنان را ببرد. اما سر انجام شخصیت سخنگوی گوجه با آه و فغان سر بریده می گردد!

    دانلود

    با پخش این کلیپ در فضای سایبری موجی از اعتراض نسبت به صحنه نامناسب بریده شدن سر یک شخصیتی کارتونی سخنگو برای کودکان به راه افتاد. معترضان اظهار می کردند پخش این صحنه از تلویزیون برای کودکان مضر هست و به چه سبب ناظر پخش صداوسیما روی آن نظارت نداشته هست. تعدادی دیگر هم توضیح دادند که برای کودکان یک شخصیت سخنگو حتی اگر شی و میوه باشد، مثل انسان، حقیقی و زنده هست و سربریده شدن آن تاثیر بدی روی روحیه کودک دارد.

    انتهاء بندی متمایز برایمان با اهمیت هست

    همین  انتقادات موجب گردید سراغ آقای احد موسویان برویم و از او در مورد حاشیه های این روزهای کلیپی که او تهیه کننده اش هست بپرسیم. اقای موسویان در اظهار کرد و گو با ما ضمن اشاره به اینکه این انتقادها موجب دیده شدن و پیشرفت کار ما می گردد می گوید: «مخاطب ما برای این کلیپ بزرگسالان می باشند. به طور مثال در کارتون میگ میگ و تام و جری شخصیت ها روی بمب می روند و می ترکند!

    به طور مثال در کارتون میگ میگ و تام و جری شخصیت ها روی بمب می روند و می ترکند!البته این انتقاد را پذیرفته ام. اما ما قصد داشتیم انتهاء بندی نوآورانه ای دارا باشیم. خیلی از انیمیشن های تبلیغاتی این روزها از نظر انتهاء بندی که قسمت با اهمیت کار هست به انتهای خلاقیتشان دست یافته اند. برای ما یک انتهاء بندی متمایز و جدید بسیار با اهمیت بود. ضمن اینکه کار ما تبلیغاتی نیست و تماما پیام کانون هست. برای همین هم انتهاء بندی و بخشی که مخاطب از آن نتیجه می گیرد بسیار با اهمیت هست.

    بازخوردها برایمان مفید بود

    از آقای موسویان میپرسم آیا به علت رنگ و لعاب کلیپ هایشان که برای کودک هم جذاب هست نباید به این طیف از مخاطب های هم توجه می کردند؟ او می گوید: «اگرچه ما پیشتر هم کلیپ هایی ساخته ایم که در آن به طور مثال یک انار در دستگاه آب انارگیری می افتد! ولی مثل این کار دیده نشد. اقدامات دیگری به طور مثال در مورد آداب و رسوم نادرست و درست، دیدو بازدید، کوچ فرهیختگان، پیام رسان داخلی و… اما با بازخوردهایی که در مورد کلیپ پشتیبانی از کالای ایرانی داشتیم قطعا در اقدامات بعدی این مباحث را موردنظر قرار می دهیم. ما الان حدود ۲۰کاراکتر طراحی شده و ۴۰قسمت آماده پخش داریم و چون در تمام آنان به اشیا و میوه ها جان نمایی کرده ایم، دوست داریم برای کودکان هم مفید باشد. آقای احدیان در انتهاء می گوید که تیم ما تماما نقدپذیراست.

    گروه ما یک گروه جوان و خلاق هست که منحصرا با مردم سرو کار دارد، برای مردم کار می کند و بازخوردش را هم از همان مردم می گیرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.