[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مشغول کارهای روزانه خود بودم مثل همه مردم که این روزها درگیر گرانی‌ها هستند، که تماسی با من گرفته شد. یکی از فرهنگیان دلسوز استان قم درباره توزیع کتاب‌هایی سخن گفت که در مدارس ابتدایی انجام شده است و سعی داشت تا درباره مشکلات و آسیب‌های آن هشدار دهد. […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مشغول کارهای روزانه خود بودم مثل همه مردم که این روزها درگیر گرانی‌ها هستند، که تماسی با من گرفته شد. یکی از فرهنگیان دلسوز استان قم درباره توزیع کتاب‌هایی سخن گفت که در مدارس ابتدایی انجام شده است و سعی داشت تا درباره مشکلات و آسیب‌های آن هشدار دهد. عکس‌هایی را برایم فرستاد تا با انتشار آن اقدامی انجام شود و مدام زیرلب می‌گفت که قرار است چه بلایی بر سر فرزندان ما بیاورند.

آموزش و پرورش به مناسبت‌های گوناگون برای پاسداشت کتابخوانی و ترویج این امر خطیر و مهم دست به توزیع کتاب‌هایی در حوزه‌های گوناگون برای مدارس مختلف می‌کند تا دانش آموزان به کتاب‌های غیر درسی نیز اقبال نشان دهند و کمی تغییر ذائقه در حوزه مطالعاتی خویش به دست بیاورند.

اما امسال نحوه انتخاب کتاب توسط این نهاد تربیتی مهم با مسائل مختلفی روبه رو بود. مهمترین مسئله که بایستی نسبت به آن سخن گفت، محتوای کتاب‌هایی است که در مدارس ابتدایی برای توزیع انتخاب شده بودند و همین مسئله ما را وادار کرد تا نسبت به محتوای آن چیزی که به کودکبی دفاع در برابر اتفاقات گوناگون خورانیده می‌شود، توجه داشت.

گزارش // نفوذ پنهان سند 2030 در مدارس ابتدایی

بسته‌ای که کتاب‌ها را در ان به مدارس استان قم منتقل کردند

رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت بیان کردند تا درباره سند ۲۰۳۰ و اسناد استعماری دقت کنند و نسبت به پذیرش آنها بدون پیوست فرهنگی در هر حوزه‌ای اقدام نکنند. اما رئیس جمهور محترم با بیان جمله معروف «من از سند ۲۰۳۰ نمی‌گذرم.» کمی ماجرا را متفاوت کرد و مشخص است که امروز در مدارس سند ۲۰۳۰ به صورت پنهان در حال اجرا است.

صدها نمونه تصاویر از واکنش مردم بعد از دفاع دولت از سند ۲۰۳۰ در فضای مجازی و تجمعات انقلابی مردم منتشر شده است که نشان می‌دهد مردم بابت امر تربیت برای فرزندان خویش نگران هستند.

بر همگان پیداست که بدن انسان نسبت به چیزی که می‌خورد، واکنش دارد و متناسب با غذای جسم پرورش می‌یابد، روح نیز متناسب با چیزی که می‌آموزد و روحیه‌ای که به دست می‌آورد، حساسیت زندگی خویش را تعریف می‌کند و بدون شک تأمل بر روی آن امری حیاتی است.

گزارش // نفوذ پنهان سند 2030 در مدارس ابتدایی

تصاویری که شایسته انتشار نیست

چیزی که در این کتاب‌ها برای ما جالب توجه است، وجود تصاویر زیادی است که از منظر بصری دارای ویژگی‌های اروتیک است و این نکته را نه تنها می‌توان با سوال از افراد آگاه و مطلع در حوزه هنری جویا شد، بلکه از هر قلب سلیمی درباره این نوع تصاویر برای نمایش به کودکان بپرسید، قطعا تحذیر خواهند داد.

گزارش // نفوذ پنهان سند 2030 در مدارس ابتدایی

 

گزارش // نفوذ پنهان سند 2030 در مدارس ابتدایی

گزارش // نفوذ پنهان سند 2030 در مدارس ابتدایی

اینها بخش کوچکی از تصاویر قابل پخش بود که در کتاب‌های توزیع شده در مدارس دیده شدند.

مضامین و مطالب نا مناسب

بعد از اینکه مظامین آشکار در حوزه شجاعت، دفاع مقدس و جهاد از کتاب‌های دانش آموزان ابتدایی ما حذف شد، شاید بهتر باشد که بچه‌ها این مطالب خطرناک را نخوانند و درباره شهید حسین فهمیده چیزی ندانند، چرا که سبب ترویج خشونت می‌شود. اما آن چیزی که برای کودکان ما مناسب است، توصیف لحظات جذاب یک حرمسرا است تا از احوال زنان آن جویا باشند یا درباره آداب و شیوه ارتباط با جنس مخالف به صورت غیر ارادی چیزهایی را ببینند.

گزارش // نفوذ پنهان سند 2030 در مدارس ابتدایی

گزارش // نفوذ پنهان سند 2030 در مدارس ابتدایی

مهمترین سوال ما درباره نتیجه زیرمتن این محتوا است که چه قضاوتی را در ذهن پاک کودک ما ایجاد می‌کند و سوال دیگری که ما را به خود مشغول کرده است درباره نتیجه این دست محتویات در مدارس اروپایی است که سند ۲۰۳۰ در آن اجرا می‌شود. باید مسئولین امر درباره نتیجه آن، گزارشی ارائه کنند.

گزارش // نفوذ پنهان سند 2030 در مدارس ابتدایی

جادو و جنبل

از نظر اسلام، انجام، تعلیم، تعلم و کسب درآمد از طریق سحر از گناهان کبیره است و حتی در بعضی روایات شیعه آموزش دادن و تعلیم دیدن سحر را از موجبات کفر برشمردند. فقهای اسلام نیز به اتفاق سحر و جادوگری را حرام می‌دانند و در مقابل ساحر یا جادوگر حکم‌های محکمی صادر شده است. از نظر فقهی بسیاری از فقها معتقدند که حد جادوگر قتل است و باید او را کشت، چرا که با دروغ و فریب به دنبال شیادی و اغفال مردم است.

گزارش // نفوذ پنهان سند 2030 در مدارس ابتدایی

اما این حرف‌ها برای نشر افق که با ادبیات جادوگری پول در می‌آورد و وحشت و خشونت را ابزاری برای ترویج رمان برای کودک و نوجوان می‌داند، اشکالی ندارد و البته کتاب‌های توزیع شده در مدارس ابتدایی نیز از این دست کتاب‌ها در حوزه سحر و جادو داشت که اصلا نگاه دینی و شیعی بر آن قالب نبود و بیشتر به مباحث دیگری در حوزه سحر می‌پرداخت.

گزارش // نفوذ پنهان سند 2030 در مدارس ابتدایی

هر چند در این میان استفاده از نمادها و علائم اسطوره‌های یونانی درباره خدا و انسان نیز وجود داشت و مطالب دیگری که بیرون کشیدن آن از کتب‌های توزیع شده در مدارس مجال بیشتری را می‌طلبد. سیگار کشیدن، شرارت، ترویج بی بندوباری و توضیح مسائلی که ورود اشتباه به خصوص در مسائل جنسی برای نوجوان ما دارد، گویای این مطالب است.

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بعد از مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان (۱) به اجرا شدن بخش‌هایی از سند ۲۰۳۰ واکنش نشان داد و گفت: «از همه کسانی که مصادیقی درباره اجرایی شدن این سند دارند، درخواست می‌کنم گزارش خود را ارائه دهند تا بلافاصله جلوی آن را بگیریم.»

گزارش یادشده از باب اطلاع درباره اتفاقاتی است که در مدارس روی داده و خلاء پرورش سبب شده است تا تغییر روان‌شناختی نوجوانان در مدارس به شدت محسوس و قابل لمس باشد. /۸۸۲/ی۷۰۳/س

مهدی کمالی

۱- https://www.yjc.ir/00RR8Z

 

[ad_2]