به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، نخستین نشست سازگاری طرح ازدواج پایدار در استان قم  با حضور دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان در حوزه ازدواج و کاهش عارضه های اجتماعی غروب چهارشنبه در استانداری شهر قم برگزار گردید و به تشکیل کمیته علمی ازدواج پایدار انجامید. در این جلسه که […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، نخستین نشست سازگاری طرح ازدواج پایدار در استان قم  با حضور دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان در حوزه ازدواج و کاهش عارضه های اجتماعی غروب چهارشنبه در استانداری شهر قم برگزار گردید و به تشکیل کمیته علمی ازدواج پایدار انجامید.

در این جلسه که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار شهر قم، مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری، ریاست جهاد دانشگاهی واحد استان شهر قم، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل بهزیستی استان شهر قم برگزار گردید مسئولان دستگاه های متفاوت به راهکارهای اصلاح عارضه های اجتماعی در استان پرداختند.

چالش موازی کاری در مواجهه با عارضه های اجتماعی

فرماندار شهر قم در این جلسه موازی کاری را یکی از مشکلات اجرایی در راستای برطرف عارضه های اجتماعی دانست و اظهار کرد: اقدام موازی دستگاه ها در راستای اصلاح عارضه های اجتماعی علاوه بر از بین بردن حجم ها توان دارد بدون یک برنامه هدفمند مشکلات را در بخش هایی تشدید کند.

سیار، شناسایی این مهارت ها را در ازدواج و تشکیل زندگی به مراتب ارزشمند تر از یک فعالیت اقتصادی بررسی کرد و اظهار کرد: این تعلیم ها قبل از ازدواج لزوم دارد و فقدان آن علت می گردد که جوان بدون تعلیم وارد زندگی می گردد و به سرعت از آن خارج می گردد.

سیار بر لزوم هدفمند بودن ازدواج تصریح کرد و اضافه کرد: جوانان تازه ازدواج نموده امروز در زیادی از مورد ها نگاه کاملی به زندگی ندارد و این مشکلاتی را در زندگی آنان به وجود خواهد آورد.

جای تهی واکسیناسیون اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به بسته های مشاوره ای بهزیستی برای ازدواج پایدار، اضافه کرد: تجربه های سال های گذشته و به کارگیری متخصص ها کمک کرده هست که بهزیستی در این ارتباط به یک بسته کامل دست پیدا نماید

رضا سلیقه اقداماتی که در سال های گذشته برای پیشگیری از معلولیت ها و مشکلات جسمی شده هست را درخور توجه قرائت کرد و اظهار کرد: مشاوره و تعلیم ژنتیکی زوج های جوان که در برنامه پنج ساله ششم موجود هست من جمله همین طرح هاست و در امر ازدواج پایدار نیز یک پکیج کامل باید تشریح گردد که همه نیازهای زوج های جوان را در حوزه مشاوره و آسان سازی امور ازدواج در آن دیده گردد.

به گفته وی زمان در ازدواج پایدار امر مهمی هست و نه باید به حدی سرعت کار را بالابرده گردد و نه اینکه زوج ها را در طرح های متفاوت و چند قسمتی درگیر کرده و مردم را سر دوراهی نگه داشت.

مشارکت جهاد دانشگاهی در طرح ازدواج پایدار

ریاست جهاد دانشگاهی واحد استان شهر قم نیز در این جلسه طرح ازدواج پایدار را یک برنامه ای چند وجهی با مشارکت دستگاه های متفاوت استان قرائت کرد که متولی کلیدی آن وزارت بهداشت هست.

به گفته محمد حیدری این طرح قبل از این در استان های دیگر من جمله البرز با مشارکت جهاد دانشگاهی انجام گردید و همین امر چشم انداز شایسته ای برای حضور و فعالیت جهاد دانشگاهی در این زمینه ایجاد نمود.

عارضه والدین تعلیم ندیده در ازدواج

معاون تبلیغ حوزه علمیه شهر قم نیز در این جلسه والدین تعلیم ندیده را یکی از مشکلات جدی جوانان در راستای ازدواج دانست  که زیادی از طلاق ها را ایجاد می کند.

به گفته حجت الاسلام غلامرضا شریفی تعلیم والدین زوج ها  تأثیرات مهمی در تصمیم های و نوع زندگی جوانان خواهد داشت چون که در زیادی از مورد ها طلاق اثرها نادرست  والدین کم اطلاع و یا مشاوره های اطرافیان رویت شده هست.

به باور وی واسطه های ازدواج نیز ارزش زیادی دارند، بعضی واسطه های ازدواج  مشکلات زوجین را دو چندان می کنند ولی بعضی واسطه ها نیز با نگاه درستی که به مساله ازدواج دارند از ازدواج های کور جلوگیری می نمایند.