حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با انتقاد از برگزاری کنسرت موسیقی در قم، گفت: وقتی من این خبر را شنیدم می خواستم گریه کنم که چرا باید گناه و معصیت در قم افزایش یابد و این کار در قم که شهر مذهبی است انجام شود.به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی […]

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با انتقاد از برگزاری کنسرت موسیقی در قم، گفت: وقتی من این خبر را شنیدم می خواستم گریه کنم که چرا باید گناه و معصیت در قم افزایش یابد و این کار در قم که شهر مذهبی است انجام شود.به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضا ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان این که در قرآن و روایات اهل بیت(ع) نسبت به انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر سفارش بسیار زیادی شده است، اظهار کرد: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر مورد بی اعتنایی قرار گیرد حیثیت آن جامعه بر باد خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید همیشه در جامعه زنده باشد، تصریح کرد: مردم همیشه باید نسبت به انجام این فریضه الهی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم فرارسیدن ماه محرم را تسلیت گفت و افزود: ماه محرم ماه بزرگی است و ما باید توجه داشته باشیم که امام حسین(ع) برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند  و ماه محرم ماه امر به معروف است.

وی ادامه داد: شما باید توجه داشته باشید که نخستین کسی که از اجرای امر به معروف و نهی از منکر راضی می شود، امام زمان(عج) است و اگر این فریضه در جامعه اجرا نشود امام زمان(عج) از ما ناراضی خواهد بود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید از هیچکس هراس داشت، بیان کرد: امر به معروف شغل انبیا است و ما باید بر اجرای این فریضه الهی در جامعه از هیچ راهی کوتاهی نکنیم و ملاحضه هیچکس را نباید کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، با ابراز تأسف شدید، به حرمت‌شکنی اخیر در شهر مقدّس قم اشاره کرد و گفت: نمی‌دانم متوجّه خبر تأسّف باری که در قم انجام دادند شدید یا نه؟ صبح در روزنامه خواندم و گریه کردم. این چه وضعی است که اداره ارشاد شهر مقدّس قم، کنسرت موسیقی آن هم با بیت المال مسلمین برگزار کند و مروّج بی‌دینی شود.

وی افزود: خدا شاهد است از وقتی این خبر را خواندم بسیار ناراحت شدم و نمی‌توانم صحبت کنم. آخر رواج این منکرات آن هم در قم چه معنایی دارد؟ بعد هم روزنامه‌ها بیایند و بنویسند که اولین کنسرت موسیقی در قم برگزار شد. همه باید اعتراض، و نهی از منکر کنند. باید جلوی این فسادها را گرفت.

گفتنی است، علی رغم واکنش و حساسیت های بسیار در زمینه برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی کشور، روز سه شنبه ششم مهرماه برنامه زنده اجرای موسیقی در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.