یکی از علمای اهل تسنن لبنان با ریاکارانه توصیف کردن واکنش جامعه جهانی در قبال جنایت حلب، استانداردهای دوگانه غرب را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش شهرکریمه شیخ احمد القطان، رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان  انفجار تروریستی روز یک شنبه در منطقه راشدین حلب را محکوم کرد و گفت: برخلاف ادعای جنایتکارانی که این فاجعه را رقم زدند به هیچ وجه نمی‌توان انسان بی‌گناهی را به اسم دین به قتل رساند. کشتار اهالی فوعه کفریا نه تنها نستبی با اسلام ندارد بلکه به وضوح می‌توان رد پای ائتلاف صهیوـ تکفیری را در این جنایت مشاهده کرد.

این عالم اهل‌تسنن لبنانی دین اسلام را دین میانه روی و اعتدال توصیف و تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم» همانگونه که حضرت علی (ع) تاکید می‌کند که مردم دو دسته اند: یا برادر دینی تو هستند یا در آفرینش مانند تو هستند. گفتمان دینی ما نشان می‌دهد هیچ کسی به اسم اسلام حق ندارد انسان بی‌گناهی را به قتل برساند.

القطان تاکید کرد که برافراشتن پرچم لاالله الا الله از سوی تکفیری‌ها به معنای اسلامی عمل کردن آنها نیست. وی عاملان انفجار انتحاری در میان اهالی فوعه و کفریا را مزدور اسرائیل دانست و گفت: عملکرد محافل بین المللی و برخی کشورهای عربی ریاکارانه است. آنها برخی سناریوها را بسیار پر رنگ جلوه می‌دهند اما در قبال جنایت‌های تروریستی از این قبیل اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.

برخی حکومت‌ها میانجی تکفیری‌ها هستند
القطان با تاکید براینکه این دولت‌ها در هر جنایتی که تکفیری‌ها در سوریه انجام می‌دهند سهیم هستند، ابراز داشت: مبارزه با تروریسم بیشتر از اینکه نیازمند بیانیه صادر کردن باشد به اقدامات عملی احتیاج دارد. چگونه می‌توان نسبت به ریخته شدن خون هزاران زن و کودک و سالمند بی‌گناه در سوریه بی‌تفاوت بود؟ آیا می‌توان در این راستا به چند بیانیه اکتفا کرد؟

وی خواستار کنار گذاشتن اختلافات از سوی همه کشورهای اسلامی و مبارازه جدی با تروریسم شد. این عالم لبنانی تصریح کرد: اگر کشورهای عربی واقعا با تکفیری‌ها مشکل دارند باید به میدان بیایند. متاسفانه برخی از کشورهای منطقه به میانجی تکفیری‌ها تبدیل شده و تلاش دارند با استفاده از آنها به برخی از اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند.

وی افزود: کشورهای حامی تروریسم در چند سال گذشته نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند و از این به بعد هم در این زمینه دستاوردی نخواهند داشت.

هدف اصلی فراموش کردن مساله فلسطین است
احمد القطان با انتقاد از برخی ادعاهای رسانه ای که دولت سوریه را مسئول انفجار اخیر دانستند، گفت: متاسفانه برخی افراد در هر اتفاقی، ایران و حزب الله و ارتش سوریه را متهم می‌کنند. ولو اینکه این اتهام ذره ای با عقل و منطق همخوانی نداشته باشد.

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان وجود سناریویی برای پیوند دادن اسلام با اقدامات تروریستی را مساله ای روشن دانست و اظهار داشت که اراده ای جدی برای خدشه وارد کردن به اعتدال اسلامی وجود دارد.

وی بهترین پاسخ به تروریسم تکفیری را وحدت هرچه بیشتر محور مقاومت به منظور نابودی این جریان توصیف و تصریح کرد: نباید فراموش کرد که هدف از همه این نبردها در سوریه فراموش کردن فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی است. محور مقاومت با آزادسازی مناطق مختلف سوریه می‌تواند راه را برای مبارزه اصلی با صهیونیست‌ها هموار کند.