[ad_1] واگذاری و فروش زمین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم شفاف نیست به گزارش . جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم، مسئولان استانی و فعالان اقتصادی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قم […]

[ad_1]

واگذاری و فروش زمین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم شفاف نیست

واگذاری و فروش زمین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم شفاف نیست

به گزارش . جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم، مسئولان استانی و فعالان اقتصادی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قم در این جلسه، با اشاره به مشکل برق برخی از واحدهای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق قم، اختصاص برق بالای یک کیلووات را منوط به اجازه برق منطقه‌ای تهران کرده که همین مسئله تا ۸۰۰ میلیون تومان برای متقاضیان هزینه دربر دارد.

فرآیندِ فروش زمین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مبهم است

فرشاد خوشنویسان ادامه داد: فرایند واگذاری زمین و فرایند فروش زمین باید در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اصلاح شود، روند کنونی واگذاری و فروش زمین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان شفاف نیست.

وی عنوان کرد: برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری به میزان ۳۰ میلیارد تومان شده که متأسفانه به دلیل ابهام در قرارداد و مشکل تأمین برق، مشکلاتی جدی در عملیاتی شدن این مسئله به وجود آمده است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی قم نیز در این جلسه با اشاره به مشکل برخی از فعالان اقتصادی قم در مسئله بیمه بازنشستگی تصریح کرد: برای حل معضل بیمه و مصادیق کارهای سخت و زیان‌آور اقدامات اولیه انجام‌شده و به‌زودی تصمیم نهایی درباره آن گرفته می‌شود.

آقاجانی ادامه داد: کشت گلخانه‌ای هرسال در استان قم توسعه پیدا می‌کند، با توجه به توسعه روزافزون این صنعت در قم باید نسبت به مسائلی از قبیل بیمه و دیگر زیرساخت‌های فعالان این بخش توجه ویژه‌تری صورت بگیرد.

فعال بخش خصوصی قم نیز در این جلسه گفت: حقیقت این بوده که امروز تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی به‌ویژه در صنعت کفش به مرز بحران رسیده است و با ادامه این روند ممکن مشکلاتی جدی در استان قم شکل بگیرد.

کرمانی ادامه داد: اگر کمیته‌ای برای تأمین مواد اولیه در استان قم تشکیل و مشکلات پیش روی صنایع استان را دنبال نکند سال آینده مسئله صادرات و تولید استان به شدت با چالش و مشکل روبه‌رو خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مشکل تأمین برق برای واحدهای جدید دارد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم نیز در بخشی از این جلسه، خاطرنشان کرد:  تمام اقداماتی که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان صورت می‌گیرد با مجوز هیئت‌مدیره صورت گرفته که مسئله واگذاری و فروش زمین نیز از جمله  آن‌هاست.

سید رضا طباطبایی ادامه داد: شرایط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را نباید با شهرک‌های صنعتی مقایسه کرد، تمام زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی توسط دولت تأمین می‌شود درصورتی‌که اساس فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بر محور بخش خصوصی شکل‌گرفته است.

وی با اشاره به مشکل کمبود برق منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ابراز کرد: در حال حاضر توان توزیع برق منطقه ویژه اقتصادی صرفاً نیاز واحدهای مستقر را می‌تواند تأمین کند و برای متقاضیان جدید باید برق جدید تأمین و در بین آن‌ها توزیع شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم اضافه کرد: برای تولید و انتقال یک کیو وات برق از برق منطقه‌ای تهران به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیش از ۷۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود، منطقه ویژه اقتصادی فقط هزینه این انتقال و توزیع را از متقاضیان دریافت می‌کند و در این مسئله به‌هیچ‌وجه به دنبال سودجویی نیست.

طباطبایی تأکید کرد: متقاضیان برای اینکه در هزینه‌های جانبی خود صرفه‌جویی کنند می‌توانند برق خریداری نکرده و به نیاز خود را از منطقه ویژه اقتصادی اجاره کنند، در این صورت هزینه‌های جانبی واحدهای متقاضی بسیار کاسته می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]