[ad_1] حجت الاسلام سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، ضمن ارائه نقطه نظرات و ارزیابی خود از عملکرد فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی نهادی برآمده از متن انقلاب اسلامی است که پرداختن به امر تبلیغ در حوزه علمیه قم را در رأس فعالیت های خود […]

[ad_1]

حجت الاسلام سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، ضمن ارائه نقطه نظرات و ارزیابی خود از عملکرد فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی نهادی برآمده از متن انقلاب اسلامی است که پرداختن به امر تبلیغ در حوزه علمیه قم را در رأس فعالیت های خود قرار داد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دوران دفاع مقدس نقش انکار ناپذیری را ایفا کرد و در دهه شصت و هفتاد یکه تاز عرصه تبلیغ بود و به عنوان پشتوانه تبلیغی حوزه های علمیه فعالیت می کرد.

وی اضافه کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در سال های اخیر نیز به عنوان مجموعه تبلیغی فعالیت های خوبی داشته و در اعزام های شبکه ای تا دل روستا ها، مناطق عشایر نشین و اقصی نقاط کشور به خوبی عمل کرده است.

حجت الاسلام سلطانی با تصریح بر این که فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه های مختلف، موجب حضور کمرنگ این نهاد در عرصه تبلیغ شده است، اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد هستیم دفتر تبلیغات، حوزه های فعالیت دیگری را برای خود تعریف کرده که موجب شده تمرکز دفتر تبلیغات در حوزه تبلیغ کمرنگ شود.

وی افزود: حوزه های پژوهشی لازم است اما محور فعالیت دفتر تبلیغات، تبلیغ است و شاید فعالیت هایی همانند نشر و انتشار کتاب در حوزه تبلیغ باشد اما هدف اصلی دفتر تبلیغات اعزام مبلغان و تبلیغ چهره به چهره است همچنین شاید دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه های نوین حضور پیدا کرده اما هدف اصلی دفتر تبلیغات استفاده از ظرفیت عظیم مبلغان است به عبارت دیگر خروج از تمرکز در امر تبلیغ چهره به چهره از سوی دفتر تبلیغات اسلامی یک آسیب جدی است.

این کارشناس مذهبی با بیان این که در سال های اخیر شاهد ظهور نهادها، واحدها یا سازمان های اعزام مبلغ فراوانی هستیم ادامه داد: امروزه شاهد هستیم نهادهای حوزوی و غیرحوزوی با تشکیل اداره، دایره و واحد اعزام مبلغ خودشان به صورت مستقیم وارد این عرصه شده اند در نتیجه تعدد مراکز اعزام مبلغ، تمرکز اعزام مبلغ را از دست دفتر تبلیغات اسلامی خارج کرده است.

وی اضافه کرد: دفتر تبلیغات اسلامی بایستی از حیثیت تبلیغی خود دفاع می کرد تا نهادهای دیگر برای تأمین مبلغ خود به دفتر تبلیغات اسلامی مراجعه کنند نه این که خودشان مستقیم وارد این عرصه شوند و به نوعی تمرکز دفتر تبلیغات را تحت تأثیر خود قرار دهند؛ البته نکات مطرح شده به معنای عدم فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی نیست بلکه خدمات فراوانی داشته و اکنون آسیب شناسی می کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی رسانه های نوین را به خوبی شناخت و حضور مناسبی در این عرصه و فصای مجازی دارد و مبلغان را نیز به این سمت هدایت کرد اما به دلیل دست به دست دادن مشکلات مختلف همانند عدم تمرکز و مسائل اداری و اقتصادی، موجب شد جهت گیری ها، سیاست گذاری های و ایده پردازی ها به اهداف خود دست پیدا نکنند./۱۳۲۴/ت۳۰۲/ف

[ad_2]