[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید مرتضی سقائیان‌نژاد غروب سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، گفت: وجود زباله‌های عفونی که با علامت زرد و پر خطر هستند در بیمارستان‌های قم خطرناک است وجود دستگاه اتوکلاو تنها می‌تواند وضعیت خطرناک زباله‌ها را […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید مرتضی سقائیان‌نژاد غروب سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، گفت: وجود زباله‌های عفونی که با علامت زرد و پر خطر هستند در بیمارستان‌های قم خطرناک است وجود دستگاه اتوکلاو تنها می‌تواند وضعیت خطرناک زباله‌ها را کاهش دهد در حالی که دستگاه زباله سوز ضرورت بسیاری برای ما دارد.

وی عنوان کرد: خرید این دستگاه طبق قانون باید از سوی تولید کننده چنین زباله‌هایی انجام شود و تولید کننده این نوع زباله‌ها بیمارستان‌ها هستند و خرید و تهیه این دستگاه باید برعهده دانشگاه علوم پزشکی باشد ولی طبق نظر آن‌ها وجود دستگاه اتوکلاو کافی است درحالی که این دستگاه نمی‌تواند زباله‌های عفونی را مهار کند.

روزانه ۱۰ تن زباله عفونی در قم تولید می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: در حالی که در شرایط عادی فقط ۴ تن زباله بیمارستانی در استان قم تولید می‌شود در شرایط کنونی استان و شیوع کرونا روزانه ۱۰ تن زباله عفونی داریم و نیاز اساسی بیمارستان‌های قم دستگاه زباله سوز است که باید برای زباله‌های عفونی خریداری شود.

عبدالله جلالی افزود: وجود دستگاه زباله سوز ضروری است و از نظر زیست محیطی چنین دستگاهی باید برای از بین بردن زباله‌های عفونی در بیمارستان‌های قم باشد تا پسماندهای بیمارستانی ساماندهی شوند.

جانمایی سایت البرز برای دفن زباله‌های بیمارستانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری جلساتی برای پیگیری خرید دستگاه زباله‌سوز و استعلام قیمت آن گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی شرکت‌های تولید کننده این دستگاه تعطیل هستند و ما نیاز در حال بررسی ظرفیت تولید زباله‌های عفونی در قم و استعلام دستگاه مورد نیاز هستیم.

محسن بهشتی افزود: باید ابتدا قیمت دستگاه زباله سوز را استعلام کنیم و با وجود اختلاف نظر بین محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم.

وی ادامه داد: فعلاً تا خرید دستگاه سایت البرز برای دفن زباله‌های بیمارستانی پیشنهاد شده که بسیار مکان مناسبی است.

[ad_2]