×
×

وجود ۳۴ هزار واحد صنفی مجوزدار در قم

  • کد نوشته: 24477
  • [ad_1] محمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به صدور مجوز برای واحدهای صنفی در استان قم اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال جاری دو هزار و ۶۱۹ فقره مجوز صنفی در استان در رسته‌های تولیدی، فنی – توزیعی و خدماتی با اشتغال زایی برای ۶ هزار و ۵۴۷ […]

    وجود ۳۴ هزار واحد صنفی مجوزدار در قم
  • [ad_1]

    محمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به صدور مجوز برای واحدهای صنفی در استان قم اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال جاری دو هزار و ۶۱۹ فقره مجوز صنفی در استان در رسته‌های تولیدی، فنی – توزیعی و خدماتی با اشتغال زایی برای ۶ هزار و ۵۴۷ نفر صادر شد.

    وی ادامه داد: در مجموع ۳۴ هزار و ۶۴۸ واحد صنفی مجوزدار در استان قم وجود دارد که ۲۰ هزار و ۷۷۳۰ واحد در رسته توزیعی و خدماتی و ۱۳ هزار و ۹۵۰ واحد دیگر در رسته تولیدی و فنی هستند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: میزان سرمایه گذاری در بخش اصناف به صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود، براساس میانگین کشوری اشتغال ایجاد شده به ازای هر پروانه کسب، ۲.۵ نفر است.

    سیجانی با اشاره به صدور مجوزهای معافیت گمرکی در استان قم اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال جاری ۱۰۲ مجوز معافیت گمرکی ماشین آلات در استان به ارزش ۲۹۲ میلیارد تومان برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا با هدف راه اندازی خط تولید واحدهای تولیدی – صنعتی یا جایگزینی ماشین آلات قدیمی صادر شد.

    وی ادامه داد: در هشت ماه نخست سال جاری در استان قم، ۱۲۹ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۱۰۳ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر و در این مدت پنج کارت ابطال شد، در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی استان ۶۷۶ فقره از جمله ۵۰۷ فقره تولیدی و ۱۶۹ فقره تجاری است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در هشت ماه نخست سال جاری ۱۲ واحد صنعتی راکد و غیرفعال با اشتغال ۲۶۱ نفر در زمینه تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولزی و صنایع معدنی و همچنین سه معدن راکد و غیرفعال با اشتغال ۱۹ نفر در استان فعال شد و به چرخه تولید بازگشت.

    انتهای پیام/۷۸۰۰۴*۴۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.