[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بیژن سلیمان‌پور ظهر دوشنبه در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در استانداری قم برگزار شد، درباره روند اطلاع رسانی درباره بیماری کرونا، اظهار داشت: در ابتدای موضوع شیوع کرونا خلأ اطلاع رسانی داشتیم که به دلیل پیچیدگی مسئله، نوع مسئله و ضرورت ایجاد […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بیژن سلیمان‌پور ظهر دوشنبه در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در استانداری قم برگزار شد، درباره روند اطلاع رسانی درباره بیماری کرونا، اظهار داشت: در ابتدای موضوع شیوع کرونا خلأ اطلاع رسانی داشتیم که به دلیل پیچیدگی مسئله، نوع مسئله و ضرورت ایجاد یک کانال اطلاع رسانی مناسب در جهت کمک به حل بحران به ویژه در ۱۰ روز نخست بود.

وی در پاسخ به دغدغه رسانه‌ها درباره مسائلی که با عنوان قم هراسی مطرح می‌شود، گفت: دیدگاه ایجاد شده درباره قم به ستاد ملی اعلام شده است و مصرانه خواستیم اقدامات مناسب برای اعاده حیثیت برای قم از سوی مسئولان کشوری صورت بگیرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی را در قم تشکیل دادیم، افزود: در این شورا مسئله را تفکیک کردیم، ما هیچ چیزی از مردم پنهان نمی‌کنیم اما چون مسئله درمان و سلامت تخصصی است این موضوع بر عهده دانشگاه علوم پزشکی قم و مابقی اطلاع رسانی‌ها شبانه روزی و مستمر از سوی شورای اطلاع رسانی انجام شده است.

وی با اشاره به رصد اخبار و محتواهای رسانه‌ای در جهت کمک به حل مشکل، گفت: این اقدام با ایجاد پویش‌های خبری دنبال شد چرا که چالش اساسی کمک به مردم با تأکید بر قرنطینه خانگی برای جلوگیری از تشدید بحران است.

سلیمان‌پور درباره مبادی ورودی و خروجی قم و کنترل آن اظهار داشت: این موضوع بحثی بود که از روز نخست مطرح می‌شد، برای همه این موارد کار کارشناسی صورت گرفته است؛ چیزهایی که به حل مسئله کمک می‌کرد انجام دادیم، نهایتاً منجر به استقرار اکیپ‌های تب سنجی شد تا به طور مستمر فعال باشند.

وی با بیان اینکه مردم در مورد حضور اتباع خارجی به ویژه اتباع پاکستان در قم دغدغه و نگرانی داشتند، تصریح کرد: ما برای توقف صدور روادید درخواست داشتیم، تا برهه‌ای نیروی انتظامی مانع ورود خودروهای آنها به قم می‌شد اما در حال حاضر اعلام کردیم که از پذیرش اتباع خارجی در قم معذوریم.

معاون استاندار قم با بیان اینکه با توجه به روند صعودی شیوع بیماری در استان استفاده از سیستم اطلاع رسانی با آژیر یک پیشنهاد است، خاطرنشان کرد: الان در پیک بیماری هستیم از همین رو بالابردن حساسیت لازم است.
 

[ad_2]