قائم‌مقام مدیریت دبیرخانه نشست کلان‌شهرها با تأکید بر لزوم حفظ استقلال شهرداری‌ها گفت: سیاست وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تک‌تک به سراغ شهرداری‌ها رفتن است و باید از تعرض وزارت راه و شهرسازی به فعالیت شهرداری‌ها جلوگیری کرد. به گزارش شهرکریمه سید جعفر موسوی پیش از ظهر امروز در سی‌امین نشست تخصصی معاونین […]

قائم‌مقام مدیریت دبیرخانه نشست کلان‌شهرها با تأکید بر لزوم حفظ استقلال شهرداری‌ها گفت: سیاست وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تک‌تک به سراغ شهرداری‌ها رفتن است و باید از تعرض وزارت راه و شهرسازی به فعالیت شهرداری‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش شهرکریمه سید جعفر موسوی پیش از ظهر امروز در سی‌امین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلان‌شهرهای کشور که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به چالش‌های مدیریت شهری در حوزه معماری و شهرسازی اظهار داشت: تعرضی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به شهرداری‌ها صورت می‌گیرد یکی از چالش‌هایی اساسی است.

قائم‌مقام مدیریت دبیرخانه نشست کلان‌شهرها با اشاره به چالش درونی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری افزود: شهرداری‌ها نیز درجاهایی که صلاح می‌دانند تکروی را به‌جای ارتباط‌جمعی و حرکت جمعی در دستور کار خود قرارمیدهند و این مسئله سبب افزایش چالش می‌شود.

وی با اشاره به چند لایحه و طرح مطرح‌شده در مجلس گفت: لایحه‌ای تحت عنوان یکپارچه‌سازی عمومی شهرها و روستاها در مجلس مطرح است این لایحه گنگ و مبهم است اما هدف آن این است که شهرداری به شهرها و روستاهای اطراف سرویس آتش‌نشانی برای اطفای حریق بدهند اما این لایحه مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

موسوی افزود: وظیفه دولت این است که ساختار لازم را ایجاد کند چرا که از توان شهرداری اضافه بر سازمان استفاده می‌کند.

قائم‌مقام مدیریت دبیرخانه نشست کلان‌شهرها با اشاره به اصلاح قانون نظام‌مهندسی گفت: مشکل این قانون نیز تعرض به مدیریت شهری است از همین رو در بحث ساخت‌وساز در دو موضوع موظفیم ضوابط شهرداری مطابق با ضوابط وزارت راه و شهرسازی باشد که شامل شهرسازی و معماری و ضوابط ساخت‌وساز است.

موسوی بابیان اینکه وزارت راه و شهرسازی می‌گوید که تولیت ساخت‌وسازها باید در اختیار نظام‌مهندسی باشد، گفت: سیاست وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تک‌تک به سراغ شهرداری‌ها رفتن است و باید به نظر جمعی رسید تا بتوانیم شخصیت مستقل شهرداری‌ها را حفظ کنیم.