[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، عبدالله جلالی عصر چهارشنبه در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان این شورا برگزار شد، با اشاره به اقدامات شهرداری قم در روزهای اخیر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در قم قرارگاهی متشکل از خیرین، مردم، شهرداری، جامعه روحانیت، […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، عبدالله جلالی عصر چهارشنبه در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان این شورا برگزار شد، با اشاره به اقدامات شهرداری قم در روزهای اخیر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در قم قرارگاهی متشکل از خیرین، مردم، شهرداری، جامعه روحانیت، دانشجویان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است که در تلاش است با جمع آوری کمک‌های مردمی اقدامات مؤثری برای پشتیبانی از اقدامات مقابله با کرونا انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری هم هرچه در توان دارد از آن برای خدمت به مردم بهره می‌برد، افزود: در کنار همه اقدامات شهرداری اعم از ضدعفونی معابر، ساماندهی آرامستان ها و… انجام کارهایی برای حفظ آرامش و نشاط شهری قابل تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه به مکاتبات وزارت کشور برای ارائه گزارش شوراهای شهر از اقدامات حول موضوع کرونا گلایه کرد و گفت: هر زمان بحرانی در شهرها رخ می‌دهد یکی از دستگاه‌های محوری که همیشه پای کار است شهرداری‌ها هستند، مجموعه مدیریت شهری در همه بحران‌ها دغدغه دارند. اما آنچه مهم است اینکه ما گزارش می‌دهیم اما وزارت کشور در این بحران‌ها چه کاری برای مدیریت بحران‌ها انجام داده است.

وی مطالبات وزارت کشور در این برهه را باریدن از زمین به آسمان توصیف کرد و ادامه داد: خیلی از ابزار و امکانات در خدمت وزارت کشور است که باید در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد؛ ما در حال حاضر نیازمند ماشین آلات و تجهیزاتی برای ضدعفونی معابر و مساجد هستیم که امری هزینه بر و نیازمند نیروی انسانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: ما در این شرایط توقع داریم وزارت کشور با در اختیار گذاشتن تجهیزات به شهرداری‌ها در کنار ما باشد و این حداقل توقع است.

[ad_2]