اتفاقات ۲۱ اسفند ۶۳ خلاصه: ۲۲ ۲۲ شهر و شهرک عراق هدف حمله های متقابل ایران جای گرفت.   نخستین حمله موشکی ایران کرکوک را درهم کوبید.   امام خمینی در پیامی رحلت آیت الله خادمی را تسلیت اظهار کردند.   نژاد حسینیان وزیر راه و ترابری کناره گیری کرد.   در پی اجلاس کمیته […]

اتفاقات ۲۱ اسفند ۶۳

خلاصه:

۲۲ ۲۲ شهر و شهرک عراق هدف حمله های متقابل ایران جای گرفت.

 

نخستین حمله موشکی ایران کرکوک را درهم کوبید.

 

امام خمینی در پیامی رحلت آیت الله خادمی را تسلیت اظهار کردند.

 

نژاد حسینیان وزیر راه و ترابری کناره گیری کرد.

 

در پی اجلاس کمیته مرکزی حزب کمونیست گورباچوف جانشین چرنیکو گردید.

 

حمله های وسیع ایران به ۲۲ شهر عراق

رژیم عراق عراق در ادامه حمله های وحشیانه خو به شهرها و جایگاه ها غیر نظامی کشورمان دیشب علاوه بر تهران، دزفول، مسجد سلیمان، خرم آباد، اراک، زنجان و شهر قم را نیز هدف حمله های هوائی و موشکی خود قرار دارد. در همین حال جزئیات حمله های متقابل موشکی ایران به بغداد، بصره و دیگر شهرهای عراقی که شمارشان به ۲۲ شهر می رسد منتشز شد. طبق این گزارش در حمله موشکی عراق به باختران ۸۱ تن شهید و ۶۵۰ تن زخمی گردیدند. در حمله موشکی دشمن به بروجرد نیز ۲۶ تن شهید و ۲۵۰ تن زخمی گردیدند.

طبق گزارش ها در حمله های متقابل ایران ۲۲ شهرعراقی بهمراه بغداد توسط توپخانه و هواپیماهای ایران زیر آتش جای گرفتند. اسوشیتدپرس نیز از قول شاهدان عینی گزارش کرد هواپیماهای ایرانی در ساعات پرازدحام و پر تردد بغداد این شهر را بمباران کردند و هواپیماهای ایرانی در فاصله نزدیکی از سطح زمین پرواز می کردند که تعجب شهروندان عراقی را برانگیخت. در این حمله های چندین نقطه استراتژیک بغداد هدف حمله های هواپیماهای ایرانی جای گرفت. این گزارش حاکیست برای نخستین بار منطقه های صنعتی و اقتصادی کرکوک ساعت ۲ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز هدف موشک زمین به زمین رزمندگان اسلام جای گرفت. در این حمله خسارات سنگینی به منطقه های حیاتی این شهر وارد گردید. از بصره نیز گزارش می رسد این شهر به صورت مستمر و مداوم توسط توپخانه سپاه اسلام کوبیده می گردد و ماموران غیر نظامی عراق از سه روز پیش مشغول خارج کردن اجساد کشته شدگان و قربانیان ماجراجویی صدام از زیر آوار می باشند. بر پایه همین گزارش در اثر گلوله باران مداوم شهر بصره توسط توپخانه ایران و تعطیل ادارات و موسسات دولتی و مغازه ها برای ششمین روز پیاپی و نیز به سبب توقف فعالیت روزمره در این شهر بصره با بحران کم بودن شدید مواد غذائی و سوخت رو به رو شده هست.(۱)

 

پیام امام خمینی بمناسبت رحلت ریاست حوزه علمیه اصفهان

(۱)به مناسبت رحلت آیت الله خادمی ریاست حوزه عملیه اصفهان امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر فرمودند.

در قسمتی از این پیام آمده هست: این عالم متقی، بحق خادم صادق شریعت و حافظ حدود اسلام و سرمشق تقوا و علم و عمل برای دیگران بود و فقدان و رحلتش ثلمه بر اسلام و حوزه های علمیه بود. گفتنی هست آیت الله منتظری، ریاست جمهور و نخست وزیر نیز در پیام های به صورت مجزا ای رحلت آیت الله خادمی ریاست حوزه علمیه اصفهان را تسلیت اظهار کردند.(۲)

 

وزیر راه کناره گیری کرد

(۲)روابط عمومی دفتر نخست وزیری اعلام نمود آقای نژاد حسینیان وزیر راه و ترابری از سمت خود کناره گیری داد. آقای موسوی نخست وزیر ضمن تقدیر از خدمات ارزنده وی در وزارت راه و ترابری استعفای آقای نژاد حسینیان را قبول کرد. نخست وزیر علاوه بر این طی حکمی آقای خاموشی معاونت وزارت راه و ترابری و ریاست کل راه آهن را به سمت سرپرست این وزارتخانه و قائم مقام نخست وزیر در وزارت راه و ترابری منصوب کرد. طبق گزارش ها نژادحسینیان پیشتر دو دیگربار کناره گیری کرده بود که مورد قبول واقع نشد.(۳)

 

گورباچوف رهبر شوروی گردید

(۳)خبرگزاری رسمی شوروی تاس دیشب اعلام نمود که میخائیل گورباچوف ۵۴ ساله در جریان نشست خارق العاده کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی به اتفاق آراء به سمت دبیرکلی حزب کمونیست این کشور برگزیده گردید. گورباچوف ۵۴ ساله جوانترین عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست شوروی هست. وی در سال ۱۹۸۴ به کانادا و انگلستان عزیمت کرده و با انجام این مسافرت ها سیمای یک رهبر پیشرفته را از خود بروز داد به شکلی که مارگارت تاچر نخست وزیر انگلستان در مورد اش گفت با گورباچوف میتوان کنار آمد.(۴)

مراجع:

۱٫ کیهان، ۲۱ اسفند ۶۳، ص ۲ و ۳
۲٫ جمهوری اسلامی، ۲۱ اسفند ۶۳، ص ۴
۳٫ اطلاعات، ۲۱ اسفند ۶۳، ص ۱
۴٫ اطلاعات، ۲۱ اسفند ۶۳، ص ۲۰

انتهای متن/