[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن که در اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با اشاره به انتقادات تولیدکنندگان از قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: طرح جدیدی در مجلس در دست بررسی است تا وضعیت مالیات بر ارزش افزوده به نفع تولیدکنندگان تغییر […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن که در اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با اشاره به انتقادات تولیدکنندگان از قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: طرح جدیدی در مجلس در دست بررسی است تا وضعیت مالیات بر ارزش افزوده به نفع تولیدکنندگان تغییر کند و مالیات از توزیع کنندگان و مصرف کنندگان دریافت شود.

وی ادامه داد: کشور پاکستان ظرفیت بسیار بزرگی برای صادرات قم است و صنعت کفش قم می‌تواند در این کشور پیشرفت خوبی داشته باشد.

نماینده مردم قم در خانه ملت افزود: برای رونق صادرات کشور با کشورهای همسایه، مبادلات و صادرات در دست پیگیری است.

وی عنوان کرد: برای حمایت از رونق تولید و مقابله با اقدامات کشور آمریکا، یک بخشنامه ۲۰ ماده‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به یک مشکل اساسی در کشور گفت: متأسفانه امروزه تولید کنندگان درآمد واقعی خود را برای فرار از مالیات اعلام نمی‌کنند، هم‌چنین برای دریافت وام مجبور به اعلام درآمد بیشتر از میزان واقعی به بانک‌ها هستند.

وی با تأکید بر حل مشکلات صنعتی قم در داخل استان، تصریح کرد: اگر این مشکلات حل نشود برای حل معضلات واحدهای صنعتی استان باید از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی اقدام شود.

اتصال و انتقال گاز به شهرک‌های صنعتی قم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قیمت گاز، ادامه داد: باید گاز را با یک سوم قیمت در اختیار صادر کنندگان و تولیدکنندگان قرار داد تا رغبت و انگیزه صادرات افزایش یابد.

وی گفت: به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتصال و انتقال گاز به شهرکهای صنعتی استان نیاز داریم و تأمین بخش مهمی از این کار در حال پیگیری و رایزنی است.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به وضعیت نمایشگاه دائمی قم، گفت: مسیر دسترسی به نمایشگاه دائمی و ورودی و خروجی نمایشگاه برطرف شده و به زودی با پایان عملیات عمرانی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به هزینه ۷۰ میلیارد تومانی احداث روگذر این نمایشگاه، گفت: رایزنی با قرارگاه خاتم انجام شده شده و با راه اندازی نمایشگاه دائمی قم، می‌توانیم کالاهای بومی و تولیدی استان را به خوبی معرفی کنیم.

[ad_2]