[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، ابوالفضل خاکی ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به مشکلات صادرکنندگان اظهار کرد: پیوند زدن مالیات ارزش افزوده با معافیت ارزی صادرکنندگان تصمیمی ضد صادراتی است. وی ادامه داد: ساختار […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، ابوالفضل خاکی ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به مشکلات صادرکنندگان اظهار کرد: پیوند زدن مالیات ارزش افزوده با معافیت ارزی صادرکنندگان تصمیمی ضد صادراتی است.

وی ادامه داد: ساختار تصمیم گیری برای بخش تولید بدون توجه به وضعیت اقتصادی کنونی تصمیم گیری می‌کند و ساختار تصمیم گیری تمرکزگرا یک مشکل است؛ بهبود فضای کسب و کار به وجود نمی‌آید، مگر تغییری در ساختار تصمیم گیری اقتصادی حاصل شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: برای مقابله با افزایش نرخ بیکاری باید سرمایه گذاری صورت بگیرد، برای سرمایه گذاری نیز نیاز به تامین زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و زمین است، برای توسعه واحدهای تولیدی موجود باید ساز و کاری اندیشیده شود.

خاکی با اشاره به لزوم تامین زیرساخت‌ها برای بخش تولید اظهار کرد: در بسیاری از کشورها تامین زیرساخت‌ها برای بخش تولید بر عهده دولت‌ها است و دولت‌ها از طریق دریافت مالیات از واحدهای تولیدی پس از بهره برداری این هزینه‌ها را تامین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت استان قم پشتیبان واحدهای تولیدی است و جلسات هفتگی در این استان با حضور مدیران کل برای حل مشکلات واحدهای تولیدی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۷۸۰۰۴/آ۳۰

[ad_2]