به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، ۲۵ ، ۲۵ مرداد ماه دیگربار داد «الله اکبر، جانم فدای رهبر»، «روحانیت هم درد و همراه مردم» و «رئیس بی کفایت، مایه ننگ ذلت» از مدرسه فیضیه، خاستگاه انقلاب بلند گردید. حضور اتحاد آفرین و یک پارچه طلاب و روحانیون در تجمع امروز و در […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، ۲۵ ، ۲۵ مرداد ماه دیگربار داد «الله اکبر، جانم فدای رهبر»، «روحانیت هم درد و همراه مردم» و «رئیس بی کفایت، مایه ننگ ذلت» از مدرسه فیضیه، خاستگاه انقلاب بلند گردید.

حضور اتحاد آفرین و یک پارچه طلاب و روحانیون در تجمع امروز و در روزهای تعطیل حوزه علمیه شهر قم  جالب و شگت آور بود.

زیادتر بخوانید:

نمی شود فوت بر آمریکا گفت و دنبال اقامت فرزندمان در این کشور باشیم

عکس/ تجمع ضد فساد طلاب و فضلا در مدرسه فیضی

زیادتر روحانیون زیر خط فقر زندگی می کنند

حجت الاسلام موسوی یکی از دانش آموختگان حوزه علمیه شهر قم می گوید: حضور حداکثری طلاب و فضلا در تجمع امروز در پشتیبانی از منویات رهبر معظم انقلاب و برای مطالبه عدالت اقتصادی از مسئولان و آن هم در ایام تابستان و در تعطیل حوزه علمیه شهر قم، نشان از عمق هوشیاری و بصیرت هست.

امروز شگفت انگیزتر وقتی بود که هر چه به ساعت آغاز مراسم می رسیدیم، گعده های طلبگی در حیات مدرسه فیضیه در پشتیبانی از منویات پرچمدار انقلاب و در مطالبه عدالت اقتصادی، داغ و داغ تر می گردید.

  بعضی از روحانیون در این گعده ها آن قدر حرارت داشته و از وضعیت بد اقتصادی کشور و کارکرد نامناسب مسئولان دلخور بودند که از عمق جان «وا اماما برس به داد ما» را داد می زدند و همه را به حضور وسیع تر برای مطالبه عدالت اقتصادی از مسئولان دعوت می کردند.

با آغاز مراسم، در گوشه ای از حیاط مدرسه علمیه فیضیه، روحانیون گروه گروه بهمراه پلاکاردهایی که در دستشان نوشته بود «دیروز گلستان ترکمنچای، امروز برجام»، «فیضیه بیدار هوش، همراه مردم باش» را داد می زدند و به محل برپایی تجمع، در نمازخانه فیضیه نزدیک تر می گردیدند.

در ساعات اولیه تجمع همه چیز عادی بود؛ اما آهسته آهسته با رسمی تر شدن تجمع، حضور مردم و طلاب و روحانیون آن هم در تابستان و زمان تعطیلی حوزه های علمیه رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت.

حضور خبرنگاران و عکاسان ملاقاتی و نوشتاری شهر قم و شبکه های متفاوت رسانه ملی برای ثبت رخداد دیگر در مدرسه فیضیه به عنوان خاستگاه انقلاب، قابل ملاحظه بود.

در وسط مدرسه فیضیه خبرنگاران و عکاسان مشغول عکس کردن گرفتن از طلبه ای بودند که ۱۰۰ دلار آمریکایی را آتش زد.

حجت الاسلام احمدی طلبه انقلابی حوزه علمیه شهر قم با آتش زدن این ۱۰۰ دلار گفت با این حرکت می خواهیم به مسئولان بگویم، به چه سبب علی رغم منویات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی، چشم به خارج کشور دوختند و منتظر هستند آمریکایی ها برای اقتصاد کشور ما تصمیم گیری کنند.

هر چه به لحظه های میانی مراسم و سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی نزدیک و نزدیک تر می شدیم، جای انداختن سوزن در نمازخانه مدرسه فیضیه نبود.

نبود بعضی مسئولان واکنش های بعضی از طلاب و استاد رحیم پور را بهمراه داشت

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر، فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) گفت: امروز شاهد رخدادهای بسیار با اهمیت در کشور و نظام در مسائل متفاوت اقتصادی هستیم و می دانیم این رخدادهای دارای منشأ هست.

وی گفت: مگر می شود این رخدادهای بدون امضاء و قلم صاحبان قدرت در کشور شکل گرفته باشد؛ مطمئنا قلم این دسته از مسئولان هست که این همه مشکلات در کشور و نظام ایجاد نموده هست.

فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) گفت: همین مسائل موجب شده بعضی از قارون های داخلی گاهی تفکر رهبر معظم انقلاب را زیر سوال ببرند.

استاد رحیم پور ازغدی نیز به عنوان سخنران کلیدی این تجمع، گفت: پیام امروز مدرسه فیضیه این هست ما روحانیت از لحاظ اقتصادی از همه اقشار جامعه پایین تر هستیم و گرچه حکومت آخوندی هست، ولی پایین ترین حقوق را روحانیون می گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اما در عین حال روحانیت در مدرسه فیضه داد بر می آورد و علی رغم مشکلات اقتصادی، همیشه حمایت کننده انقلاب و ولایت فقیه هست.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: حوزه داد محرومان و مستضعفان را می گردند و برای پشتیبانی از محرومان به پا می خیزد و اجازه نخواهد داد بین روحانیت، مردم و فقرا فاصله بیفتد.

رحیم پور ازغدی گفت: در این تجمع نیامدیم جنجال کنیم؛ لکن رسیدیم به مسئولان، امر به سرشناس و نهی از منکر کنیم و بگویم دشمن در پی این هست به مردم بگوید روحانیت شیعه فاسد شده و نظام ناکارآمد هست و آنان به شکلی دقیق شیعه و ولایت فقره را هدف قرار داده اند.

اظهارات استاد رحیم پور گاهی اوقات آن قدر آتشین بود و از عمق جان حرف اظهار می کرد که طلاب و فضلای انقلابی با شعار «صحیح است»، «صحیح است»، جواب وی را می دادند.

  حتی برای دقیقه هایی سخنران استاد رحیم پور ازغدی قطع شده بود و در وسط جمعیت، طلاب شعار می دادند و داد می زدند «گرچه جیب ها تهی هست ولی حمایت کننده ولایتم».

چنان این شعارها در وسط گفت وگو استاد رحیم پور خیز ایجاد نمود که این استاد حوزه و دانشگاه هم چند بار پلاکاردهایی که در دست روحانیون بود، با صدای بلند قرائت کردند.

این تجمع آنقدر با شعور و عقلانیت انجام شد که بعضی از روحانیون برای عقب نیفتادن از جمعیت و پشتیبانی از مطالبات مردم در مورد اقتصاد همراه با فرزند خردسال شان حاضر گردیدند. حضور بعضی از غیرروحانیون و مردم عادی نیز در این تجمع به چشم می آمد.

آقای احمدی پیرمرد ۶۰ ساله ای بهمراه فرزند ۱۱ ساله اش در کنار درختی نشسته بود، گفت: این صحنه ها آدم را به یاد ابتدای انقلاب می اندازد که طلاب همین گونه عاشقانه برای برتری انقلاب کوشش می کردند.

حجت الاسلام سعیدی نیز در مصاحبه با ما گفت: امروز با دخترم رسیدم تا بگویم اماما برای پشتیبانی از منویات شما تا آخرین لحظه ایستادیم و در پی تحقق آن و مطالبه خواهی ازمسئولین هستیم.

تجمع امروز طلاب و روحانیون حوزه علمیه شهر قم در پشتیبانی از منویات حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح روز ۲۲ مرداد ماه در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم از استان های متفاوت در مورد وضعیت اقتصادی و معیشتی، شرارت های امریکا و پیشنهاد مذاکره و نیز لزوم اتحاد عمومی مردم و مسئولان، انجام شد.

  اما اظهارات رهبر فرزانه انقلاب واکنش های وزارت خارجه آمریکا «خانم هدر نائورت» را نیز بهمراه داشت و  گفت «بر سیاست مان مقابل ایران محکم ایستاده ایم».

 

در ماه های موخر کارهای دولت و شرایط کشور موجب گردید حوزویان با حضور به موقع در صحنه هوشیاری خود را از موضع های رهبر معظم انقلاب اعلام نمایند.

مرجع: خبرگزاری حوزه