[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی امشب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه زندگی بشر همواره همراه با فتنه، بلا و مصیبت است، اظهار داشت: فتنه های آخرالزمان عالمگیر، پیچیده و پنهان، شدید و با تلفات زیادی همراه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی امشب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه زندگی بشر همواره همراه با فتنه، بلا و مصیبت است، اظهار داشت: فتنه های آخرالزمان عالمگیر، پیچیده و پنهان، شدید و با تلفات زیادی همراه است و جامعه را غربالگری می کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم فتنه را از جنگ سخت تر دانسته است، گفت: خدا در میان این فتنه ها زمین را از منافقان پاک می کند و در زمان ظهور، منافقان در اطراف حضرت ولی عصر(عج) نخواهند بود و تنها مؤمنان خالص می توانند در معیت آن حضرت باشند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در غربالگری که با فتنه ها اتفاق می افتد، بسیاری از افراد ریزش می کنند و آنقدر بلا و فتنه زیاد می شود که فردی که شب هنگام مؤمن بوده، صبح کافر می شود، بنابراین باید خود را آماده و مجهز کنیم.

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) راه های نجات از فتنه های آخرالزمان را اخلاص، تقوا، استغفار و دعای زیاد دانست و افزود: با توجه به روایتی از حضرت علی(ع) مهمترین راه نجات از فتنه های آخرالزمان چشم دوختن به اهل بیت(ع) و ولی خدا است و اینکه باور داشته باشیم که اهل بیت(ع) هرگز ما را از راه خدا دور نمی کنند.

حجت الاسلام حسینی اراکی بر ضرورت پیروی از امام در شرایط گوناگون اظهار داشت: در فتنه ها باید نگاه ما به امام باشد و اگر امام ساکت بود، ساکت باشیم و اگر قیام کرد، قیام کنیم؛ از امام جلوتر و عقب‌تر نباشیم و در امور افراط و تفریط نکنیم.

وی با بیان اینکه تنها اهل صبر و استقامت می توانند از فتنه های آخرالزمان نجات پیدا کنند، گفت: انقلاب اسلامی ما دوره آموزشگاه قبل از ظهور است و ما در این آموزشگاه باید ولایت محوری را تمرین کنیم و در تمام حوزه های فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مطیع ولایت باشیم و دوستی‌ها و دشمنی‌های خود را با ولی خدا تنظیم کنیم.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) معرفت به ولایت را اولین رکن ولایت محوری دانست و تصریح کرد: بهترین آیه برای شناخت ولایت، آیه ۶ سوره احزاب است که خداوند می فرماید پیامبر از خود شما به شما اولی تر است و خیر و شر شما را بهتر می فهمد، بنابراین هر عقل سلیمی باید از پیامبر(ص) تبعیت کند.

وی رکن دوم ولایت محوری را ولایت تسلیمی دانست و افزود: ولایت تسلیمی یعنی بدون چون و چرا از ولی خدا تبعیت کنیم.

حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه تسلیم بودن در برابر ولایت سه مرحله و درجه دارد، اظهار داشت: پایین ترین درجه تسلیم این است که انسان منفعت دستور ولی را بداند و از او اطاعت کند، مرحله دوم این است که انسان منفعت امر ولی را درک نکند ولی به خاطر این که ولی خدا است از او اطاعت کند و بالاترین درجه تسلیم این است که انسان با عقل خود به امر ولی خدا یقین داشته باشد ولی در عین حال از ولی خدا اطاعت و پیروی کند که یاران امام حسین(ع) در عاشورا به این درجه از تسلیم رسیده بودند.

وی سومین رکن ولایت محوری را ولایت یاوری عنوان کرد و گفت: انسان باید با تمام وجود خود از ولایت دفاع کند و نفس و مال خود را فدای امام کند و تنها در این صورت است که انسان می تواند از فتنه های آخرالزمان نجات پیدا کند و در کنار امام عصر(عج) باشد./۸۲۲/پ۲۰۲/ق

[ad_2]