شهردار قم گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بوستان کوثر و موزه دفاع مقدس با ظرفیت‌های عظیمی که پیش‌بینی شده به یک مرکز ثقل جمعیت با پیش‌بینی‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تبدیل شود.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در بازدید از مراحل احداث پارک موزه انقلاب اسلامی  و دفاع مقدس که با حضور مدیران استان و معاونین شهرداری در محل این پروژه انجام شد، با اشاره به سرمایه‌های اجتماعی جامعه اسلامی، گفت: اگر از این سرمایه‌ها حفاظت شود نشان‌گر رشد و بالندگی نظام است و هرقدر به آنها بی‌توجهی شود بی‌رشدی جامعه را نشان می‌دهد و زیربنای این رشد آگاهی است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه عموما حفظ سرمایه‌ها به صورت غریزی صورت می‌گیرد، اذعان کرد: زیربنای رشد در انسان آگاهی است و هرقدر که این آگاهی بیشتر شود درجه رشد نیز اضافه می‌شود.
سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی نشان‌دهنده هویت و تاریخ هر ملتی است، گفت: در طول تاریخ سرمایه‌های ملت ایران به تاراج رفته و امروز شاهدیم که بسیاری از میراث ارزشمند ما در کشورهای دیگر حفظ و حراست می‌شود.
وی انقلاب اسلامی را یکی از سرمایه‌های ملت عنوان کرد و افزود: هیچ کس باور نمی‌کرد در این زمان انقلابی با شاخصه‌های انقلاب اسلامی شکل بگیرد آن‌هم با ترکیب دین و سیاست که امروز با گذشت ۴۰ سال در حال تبدیل به تمدن است.
شهردار قم یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی را دفاع مقدس دانست و اذعان کرد: تنها دورانی که تهاجم فرهنگی تقریبا به صفر رسیده است دوران جنگ تحمیلی بوده و این نشان می‌دهد که هرجا ما بر حسب فطرت و هویت خود حرکت کنیم تهاجم فرهنگی جایگاهی نخواهد داشت.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است، گفت: محور اصلی انقلاب فرهنگ بوده و در دوران دفاع مقدس تهاجم در این بخش به صفر می‌رسد در حالی که در قبل از انقلاب نیز ما تهاجم فرهنگی داشتیم.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره فرهنگ اصیل مسلمانان مورد تهاجم بوده است، خاطرنشان کرد: برخی نهضت‌هایی که امروز به وجود آمده به پاس انقلاب اسلامی است؛ اگر لبنان بالنده شده و فلسطین به دنبال دفاع از حقوق خود است بخاطر انقلاب اسلامی است.
شهردار قم با تاکید بر اینکه امروز کمتر به ارزش‌ها و شاخصه‌های انقلاب اسلامی توجه می‌شود، بیان کرد: اسلام در حال تبدیل شدن به اسلام شناسنامه‌ای است؛ ظرفیت‌هایی که ما در دفاع مقدس داشتیم در دنیا همچنان ناشناخته است و با همه کمبودها ما توانستیم انقلاب را نگه داریم و آثاری که از این انقلاب هست اگر حفظ نشود به مرور از بین خواهد رفت.
سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه رشادت‌های دوران دفاع مقدس باید در فضایی اختصاصی حفظ شده و به نمایش عموم گذاشته شود، گفت: موزه دفاع مقدس دائره المعارف بزرگی برای اسلام و انقلاب است و نباید این ارزش‌ها در ساختمان‌ها و فضاها گم شود؛ روح دفاع مقدس ارزش‌ها و رشادت‌ها است و اگر دفاع مقدس نبود بسیاری از مواهب نصیب نظام اسلامی نمی‌شد.
وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در حد و شان این مساله باشد، گفت: زمانی که موزه در قم که مرکز انقلاب است ساخته می‌شود در مقایسه با دیگر موزه‌های شهرهای کشور باید ظرفیت‌های گسترده‌تری داشته باشد.
شهردار قم با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در این شهر چشم‌گیرتر باشد، اذعان کرد: ساختمان‌های امروزی و به اصطلاح مدرن و سکولار با سرعت در شهرها ساخته می‌شود در حالی که ساختمان‌هایی که مرتبط با ارزش‌های ملی و مذهبی ماست همچنان ناتمام باقی مانده است.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه شهرداری در حد امکان هر کمکی که لازم باشد در زمینه محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس مشارکت خواهد کرد، افزود: حتما طرح و برنامه‌ای برای محدوده محوطه‌های پارک موزه دفاع مقدس وجود دارد که ما این بستر را فراهم می‌کنیم که فضاسازی به سرعت بیشتری صورت پذیرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بوستان کوثر، گفت: یکی از مهم‌ترین نقاط بوستان کوثر پارک موزه دفاع مقدس و باغ پرندگان است که در آینده تبدیل به یک ظرفیت عظیم خواهد شد.
شهردار قم با مقایسه کوه صفه اصفهان با محدوده بوستان کوثر شهر قم، اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بوستان کوثر با ظرفیت‌های عظیمی که پیش‌بینی شده به یک مرکز ثقل جمعیت با پیش‌بینی‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تبدیل شود.
سقائیان‌نژاد اذعان کرد: ما هر کاری که بتوانیم آماده هستیم که انجام داده تا موزه دفاع مقدس با شور و جلوه بهتری در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.