[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن پنجم مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی با بیان اینکه نماز جمعه یک رسانه قوی است، اظهار داشت: مردم در نماز جمعه با […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن پنجم مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی با بیان اینکه نماز جمعه یک رسانه قوی است، اظهار داشت: مردم در نماز جمعه با مسائل روز جامعه آشنا می‌شوند و روحیه آنان تقویت می‌شود و یکی از علل ایستادگی ملت در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همین قرارگاه‌های نماز جمعه بوده است.

وی گفت: نماز جمعه دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به همراه دارد و اختلافات در نماز جمعه برطرف می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب، افزود: ایشان به ائمه جمعه سفارش کردند و فرمودند «مردم را به رعایت تقوا در ابعاد مختلف دعوت کنید».

آیت الله مشکینی فردی مجاهد و متخلق به اخلاق الهی بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آیت الله مشکینی امام جمعه فقید قم فردی مجاهد و متخلق به اخلاق الهی بود و خطبه‌های اخلاقی او زبانزد و الگویی برای مسئولین و مردم و پیشگام در مبارزه با طاغوت بود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: مرحوم آیت الله مشکینی مسئولیت‌های حساسی در نظام اسلامی داشت و سنگربان نماز جمعه بود و امروز ملت ما به آیت الله مشکینی‌ها می‌بالد.

وی در ادامه با اشاره به توقف کشتی نفت‌کش انگلیسی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: روزی که کشتی ایران در جبل الطارق متوقف شد رسانه‌های دنیا کمتر بدان پرداختند اما وقتی کشتی انگلیسی متوقف شد این موضوع را تلافی جویانه تفسیر کردند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آنان نابجا کشتی ایران را توقیف کردند اما ما بر اساس قانون و تخلفاتی که داشتند کشتی آنها را توقیف کردیم و امروز پیام می‌فرستند که کشتی ما را آزاد کنید.

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران در پاسخ به هر اقدامی که دشمن علیه جمهوری اسلامی انجام دهد، تودهنی سختی به آنها خواهد زد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: ما به دنیا اعلام می‌کنیم که خواهان امنیت آب راه‌های دنیا هستیم و اجازه نمی‌دهیم کسی امنیت کشتیرانی را در خلیج فارس مختل کنند.

ما به نیروهای امنیتی و نظامی خود افتخار می‌کنیم

وی با تقدیر از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری جاسوسان گفت: دستگیری جاسوسان آمریکایی موضوع مهمی بود که تعدادی از جاسوسان در مراکز حساسی نفوذ کرده بودند که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در اقدامی به جا آنها را دستگیر کردند که ما به نیروهای امنیتی و نظامی خود افتخار می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به دیدار جانشین رهبر حماس با رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: رهبری در این دیدار بر موضوع مقاومت تکیه کردند و پیروزی قطعی را وعده الهی دانستند و بیان سید حسن نصرالله را که گفت «در قدس نماز خواهیم خواند» را صحیح برشمردند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: رهبری در این دیدار فرمودند، روزی فلسطینیان با سنگ در برابر اسرائیل می‌جنگیدند اما امروز به برکت مقاومت با موشک‌های نقطه زن هر منطقه‌ای را بخواهند هدف می‌گیرند.

[ad_2]