×
×

پایان عمر وهابیت نزدیک است/ تأکید بر مبارزه فرهنگی با تکفیری‌ها – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 24657
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای مجمع فعالان نقد وهابیت که در مدرسه امام سجاد (ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه خطر وهابیت تکفیری تنها منحصر به شیعه نیست، گفت: محصول وهابیت، داعش بود که خطری برای کل […]

    پایان عمر وهابیت نزدیک است/ تأکید بر مبارزه فرهنگی با تکفیری‌ها – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای مجمع فعالان نقد وهابیت که در مدرسه امام سجاد (ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه خطر وهابیت تکفیری تنها منحصر به شیعه نیست، گفت: محصول وهابیت، داعش بود که خطری برای کل بشریت است و خوشبختانه مراکز متعددی نیز در این زمینه فعال شده‌اند؛ در عین حال باید مسلمانان را بیدار کرد که اینها تنها دشمن شیعه و پیروان اهل بیت (ع) نیستند.

    وی ضمن بی‌سواد دانستن عالمان وهابی با نقل خاطره‌ای از بحث خود با برخی از علمای وهابیت در مدینه منوره گفت: ما در مدینه در این خصوص با آنها بحث کردیم و هیچیک از مباحث مطرح شده را نتوانستند پاسخ دهند و سکوت کرده بودند.

    این مرجع تقلید با اشاره به شیوه وهابیت تکفیری در استدلال‌های خود به روش گزینشی از آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: وهابیت تنها به آیاتی تمسک می‌کنند که مطابق اهداف و امیال شأن باشد، مابقی آیات را کنار می‌گذارند.

    وی با اشاره به ادعای بیهوده و بی اساس وهابیت مبنی اعتقاد شیعیان بر تحریف قرآن کریم تأکید کرد: عدم تحریف قرآن در تفاسیر و کتب ما بسیار پر رنگ است، هرچه استدلال می‌کنیم و پاسخ سوالات شان را می‌دهیم بازهم لجاجت می‌کنند و بر ادعاهای باطل خود اصرار می‌ورزند، لذا باید به دیگران گفت که اینها چگونه هستند.

    آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه پایان عمر وهابیت نزدیک است، افزود: اگر دلارهای نفتی و حمایت آمریکا نبود تا به حال اینها از بین رفته بودند؛ پایان عمر وهابیت یک واقعیت است و نباید گفت که وهابیت پیشرفتی داشته است.

    وی وظیفه علما را مرزبانی از دین و اعتقادات مردم و حراست از کیان مکتب اهل بیت (ع) دانست و گفت: یکی از کارهای وهابی‌ها این است که زیاد دروغ می‌گویند، وهابیت با دروغ گفتن می‌خواهند اذهان و افکار مردم جهان را نسبت به شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) مشوش کنند و باید در این خصوص کاملاً هوشیار بود.

    این مفسر قرآن کریم خطاب به اعضای مجمع فعالان نقد وهابیت گفت: در این حرکت ارزشمندی که شما متکفل آن هستید دیگران نیز با شما همکاری می‌کنند چرا که با چشمان خود دیده‌اند ثمره وهابیت داعش با آن جنایات است و این برگ برنده‌ای است که باید به خوبی از آن بهره برداری کرد.

    وی تأکید کرد: با توجه به اینکه امروز حقایق برای بسیاری از مردم جهان روشن شده، مبارزه با این تفکر نیز نسبت به سابق آسان‌تر شده است چرا که داعش با آن همه جنایت به همگان نشان داد ثمره تکفیر چیست.

    آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم هم افزایی و تجمیع امکانات و نیروها در کارهای فرهنگی و علمی تأکید کرد و ابراز داشت: اگر فعالیت مراکز دخیل در این امر به صورت جزیره‌ای باشد نه تنها ثمره‌ای عاید نخواهد شد بلکه سرمایه‌ها و نیروها به هدر خواهد رفت و موازی کاری صورت خواهد گرفت.

    وی در پایان مبارزه فرهنگی با تکفیری‌ها را مقدم بر مبارزه نظامی دانست و اظهار داشت: اگر اندیشه تکفیر به چالش کشیده شود، مبارزه نظامی و فیزیکی نیز با آنها بسیار آسان‌تر خواهد بود، البته تکفیری‌ها امروز در عرصه‌های مختلف دچار ضعف شدید هستند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.