به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه ای صمیمانه با سید پرویز فتاح کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ سید محمد رضا حسینی مشاوره مخصوص ریاست کمیته امداد، حجت‌الاسلام حسین احمدیان معاون امور فرهنگی کمیته امداد و […]

پایگاه انقلاب اسلامی در میان قشر مستضعف شکل‌گرفته استبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه ای صمیمانه با سید پرویز فتاح کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ سید محمد رضا حسینی مشاوره مخصوص ریاست کمیته امداد، حجت‌الاسلام حسین احمدیان معاون امور فرهنگی کمیته امداد و حسین واعظیان مدیرکل ارتباطات عمومی و اطلاع‌رسانی این نهاد که در دفتر ریاست سازمان برگزار شد، حول ایجاد فصل مشترک مشارکت بین سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد بحث و صحبت کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار با اشاره به این حرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که فرمودند: اگر اسلام ناب را به مردم عرضه کنید تصمیم می‌گیرند که ایستادگی کنند، اظهار کرد: امید به ایستادگی قشر مستضعف یک نگاه متفاوتی هست و پایگاه انقلاب اسلامی در میان همین قشر شکل‌گرفته هست در نتیجه کانون امدادهای فرهنگی در نظام اولویت‌ها باید منطقه های محروم باشند و زیادتر گرفتاری‌ها نیز در این منطقه های به چشم می‌آیند.

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی اقرار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد هر دو شجره طیبه‌ای می باشند که حضرت امام خمینی (ره) بنا نهادند و اگر پیوندی بین این دو شجره طیبه ایجاد گردد عامل برکات بسیاری برای جامعه می‌شود.

محمد قمی بابیان اینکه در تثبیت و پایانی کردن طرح‌های راهبردی و بعد عملیاتی کردن آن‌ها در سازمان تبلیغات اسلامی و عرضه یک برنامه متقن نزدیک شده‌ایم تصریح نمود: سازمان تبلیغات اسلامی برای مردمی کردن تبلیغ گام‌های مهمی برداشته هست.

وی به ظرفیت‌هایی که کمیته امداد و سازمان تبلیغات می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند اشاره و گفته بود: بیشتر از ۵۰ هزار بانوی طلبه از حوزه علمیه خواهران فارغ‌التحصیل شده‌اند که منحصرا ۳۰۰۰ نفر از وی در جامعه فعالیت دارند؛ احیا کردن این حجم ایجاد یک مجال شگرف تبلیغی برای زنان جامعه هست.

ریاست سازمان تبلیغات با تصریح این مبحث که این سازمان ظرفیت‌های بزرگی در عرصه تبلیغ دارد اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی ۵۰۰۰ روحانی مستقر در روستاها و حاشیه شهرهای سراسر کشور دارد که این تعداد تا سال آینده به ۵۵۰۰ نفر خواهند رسید. سازمان تبلیغات ۵۸۰۰۰ مبلغ را در سراسر کشور ساماندهی می‌کند.

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که شاید بر سر آن توافق دارا باشیم احیا حجم مساجد هست و در پایگاه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مساجد هست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی وجود ۲۰۰۰ دفتر سازمان دارالقرآن در کشور را به‌عنوان یکی از محورهای کار مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: اقدامات رسانه ای خوبی در راستای فرهنگ صدقه انجام شده و حوزه هنری هم با تو لید آثار فاخر توان دارد در این راه بسیار تاثیرگذار باشد.

سید پرویز فتاح کمیته امداد امام خمینی (ره) در این دیدار اظهار کرد: کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی مکمل یکدیگر بوده و جدا از هم نیستند چراکه سازمان در پی ترویج و نهادینه کردن اسلام ناب در جامعه هست و ما هم همین هدف را داریم.

هدف از این دیدار عملیاتی شدن ایدها و ثمره دادن هم افزایی بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی هست تا از طریق تبلیغ اسلام نابی که هدف سازمان تبلیغات هست و امداد رسانی کمیته امداد کشور، مشکلات رفع گردند و فرهنگ ایستادگی در جامعه نهادینه گردد.

همین مبحث زکات می‌تواند فصل مشترک مشارکت کمیته امداد با سازمان تبلیغات اسلامی باشد.

گفتنی هست، در این دیدار که حجت‌الاسلام میر محمدیان معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی،محمدمهدی دادمان «دستیار ارشد» ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا نادعلی مشاور و ریاست دفتر ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و سید امیر جاوید ریاست اداره ارتباطات عمومی این سازمان حاضر بودند قرار شد تا تفاهم‌نامه مشارکت بین سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد منعقد گردد.