[ad_1] هاجر شعاعی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از روز شنبه ۲۱ تیرماه در استان قم آغاز می‌شود، گفت: به منظور کاهش تراکم در پایگاه‌های سنجش با وجود اینکه سال گذشته ۱۰ پایگاه در نظر گرفته شده بود امسال تعداد پایگاه‌ها به ۲۳ مورد افزایش […]

[ad_1]

هاجر شعاعی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از روز شنبه ۲۱ تیرماه در استان قم آغاز می‌شود، گفت: به منظور کاهش تراکم در پایگاه‌های سنجش با وجود اینکه سال گذشته ۱۰ پایگاه در نظر گرفته شده بود امسال تعداد پایگاه‌ها به ۲۳ مورد افزایش یافت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه سال‌های گذشته روزانه ۴۲ مراجعه به پایگاه‌های سنجش داشتیم اما امسال تعداد مراجعات روزانه ۲۰ نفر است، افزود: سال گذشته ساعت کاری فعالیت پایگاه‌های سنجش چهار ساعت بود که امسال به پنج ساعت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دو بار در روز پایگاه‌های سنجش ضدعفونی و ضدعفونی می‌شوند، افزود: دست دانش آموزان قبل و بعد از سنجش ضدعفونی شده و وسائل نیز بعد از سنجش هر دانش‌آموز ضدعفونی می‌شود.

شعاعی افزود: برای اینکه تجمع دانش آموزان در پایگاه‌های سنجش وجود نداشته باشد برای هر دانش‌آموز نیم‌ساعت فرصت گذاشته‌شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه پیش بینی سنجش نوآموزان تا ۲۱ شهریورماه شده است، افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر برای حضور در پایگاه‌های سنجش نوبت دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۸ هزار دانش‌آموز امسال وارد کلاس اول می‌شوند که از این میان سه هزار و ۶۰۰ نفر در پیش دبستانی سنجش شده‌اند و مابقی نیز مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

[ad_2]