[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عصر دوشنبه در دیدار جمعی از نمایندگان طلاب و فضلای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه اصول نظام اسلامی با نظام‌های دیگر که در جهان حکومت می‌کنند تفاوت اساسی دارد، […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عصر دوشنبه در دیدار جمعی از نمایندگان طلاب و فضلای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه اصول نظام اسلامی با نظام‌های دیگر که در جهان حکومت می‌کنند تفاوت اساسی دارد، افزود: تفاوت میان نظام اسلامی با غیر اسلامی در پذیرش مسئولیت به عنوان واجب شرعی است.

وی اظهار داشت: در کشورهای اسلامی همه باید در گفتار و رفتارشان مواظب باشند که آیا وظیفه شرعی خود را انجام می‌دهند یا دچار غفلت و کوتاهی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پذیرش مسئولیت را در اسلام یک تکلیف شرعی دانست و افزود: مسئولان در نظام اسلامی در صورت نیاز باید از آبروی خود بگذرند.

وی تصریح کرد: اگر انسان بصیرت سیاسی و اجتماعی لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند پذیرش مسئولیت کند، زیرا ممکن است بر خلاف مصلحت نظر دهد.

آیت الله مصباح یزدی گفت: اگر کسی به دلایل مختلف از جمله بی بصیرتی توان پذیرش مسئولیتی مانند خبرگان رهبری را ندارد و یا می‌داند اگر مطلبی را اشتباه بگوید به خصوص در جایگاه خبرگان، موجب وهن می‌شود، نه تنها خدمتی به نظام و جامعه نکرده، بلکه باعث خیانت و آبر وریزی آن مقام نیز می‌شود.

وی پذیرش مسئولیت خبرگان رهبری را امانت سنگینی دانست و افزود: باید از خدای متعال خواست هر کسی که این مسئولیت را قبول می‌کند، در این مسیر گرفتار خطا نشود.

[ad_2]