مدیر حوزه های علمیه گفت: در آینده شاهد تغییر و تحولاتی در ساختار مدیریتی حوزه خواهیم بود که البته این موضوع به تدریج اتفاق افتاده و به همان ترتیب اطلاع رسانی خواهد شد. به گزارش شهرکریمه،  مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در سال امروز ۱۳ شهریور ماه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم […]

مدیر حوزه های علمیه گفت: در آینده شاهد تغییر و تحولاتی در ساختار مدیریتی حوزه خواهیم بود که البته این موضوع به تدریج اتفاق افتاده و به همان ترتیب اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش شهرکریمه،  مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در سال امروز ۱۳ شهریور ماه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، آیت الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

آیت الله علیرضا اعرافی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران، با تبریک آغاز سال تحصیلی به طلاب فضلا و بزرگان حوزه اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا در شهر قم در این شهر مقدس درس ها با کمی تأخیر آغاز شد، در حالی که در بسیاری از شهرهای کشور که از آب و هوای مساعدی برخوردار بودند آغاز سال تحصیلی ابتدای شهریور ماه بود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به تعداد طلاب جدید الورود به حوزه های علمیه عنوان کرد: امسال حوزه های علمیه پذیرای حدود ۱۷ هزار نفر بوده اند که این افراد بعد از گذراندن دوره اختبار و پذیرش وارد کلاس های درس می شوند.

وی به رویکردهای جدیدی که قرار است در حوزه های علمیه اجرا و عملیاتی شود اشاره کرد و ابراز داشت: ما در حال بررسی طرح های متعددی هستیم که یکی از این طرح ها اجرای نظامات جامع و اسناد کلان و راهبردی حوزه است که البته فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

آیت الله اعرافی با اشاره به ضرورت پیگیری مسائل اخلاقی در حوزه های علمیه تصریح کرد: ساماندهی و ارتقای درس های اخلاق از دیگر مسائل مهمی است که در مدیریت جدید به دنبال آن خواهیم بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در آینده شاهد تغییر و تحولاتی در ساختار مدیریتی حوزه نیز خواهیم بود که البته این موضوع به تدریج اتفاق افتاده و به همان ترتیب اطلاع رسانی خواهد شد.