مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ایجاد بسته‌های آموزشی مهارتی برای پیوست به تمام رشته‌های حوزوی از فعالیت‌هایی است که مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات می‌تواند انجام دهد. به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در بازدید و نشستی با مدیر و مسؤولان مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی […]

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ایجاد بسته‌های آموزشی مهارتی برای پیوست به تمام رشته‌های حوزوی از فعالیت‌هایی است که مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات می‌تواند انجام دهد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در بازدید و نشستی با مدیر و مسؤولان مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه قم اظهار کرد: مطالعه کلی بر روی مراکز علمی و پژوهشی حوزه از فعالیت‌های جدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است که در حال انجام بوده و ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه با بیان اینکه در برابر سؤال و پرسش‌های مطروحه، سه مدل و طرح وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدل نخست آن است که با توجه به ذخائر و تولیدات پیشین، پاسخ موجود را عرضه کنیم؛ مدل دوم بازتولید پاسخ از مباحث موجود و مدل سوم تحقیقات جدید در برابر سؤالات و شبهات جدید است.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: قلمروهای شبهه انگیز از مباحث دارای اهمیت است که حوزه علوم انسانی و اجتماعی یکی از آن قلمروهاست و محققان ما باید بر آن مسلط باشند.

امام جمعه قم اظهار کرد: حوزه قرآن و مستشرقین و همچنین محصولات تأثیرگذار تمدن غرب بر روی سبک زندگی اسلامی از دیگر قلمروهایی است که باید به صورت جدی در آن ورود کرد.

وی ابراز داشت: توجه به طیف پرسش و شبهه و همچنین پیش بینی شبهات از دیگر موضوعات بسیار مهمی است که باید بر آن دقت کرد.

اعرافی خاطرنشان کرد: ادبیات، شیوه و نوع پاسخگویی به سوالات و شبهات از مباحث مهم دیگری است که باید دقت نظر کامل بر روی آن انجام گیرد.

وی تصریح کرد: پیش دستی برای تولید سوال و پرسش برای مخاطب در راستای حساس کردن ذهن مخاطبان از دیگر مقوله‌هایی است که باید بر روی آن تمرکز کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: همه دروس، پایان نامه‌ها، رشته‌ها و… باید رویکرد پاسخ به پرسش‌های مربوط به آن حوزه را داشته و اساتید ما باید چنین نگاهی داشته باشند؛ البته باید روح چنین نگاه‌هایی به تمام بدنه حوزه تزریق شده و بر روی آن کار کرد.

وی اظهار کرد: این مرکز همانند دیگر بخش‌های حوزه نیازمند به اسناد راهبردی است که در ادامه باید به برنامه‌های پنج ساله مبدل شده و مسؤولان آن پاسخگو باشند.

استاد حوزه ابراز کرد: شناسایی مراکز همسو و ایجاد بانک اطلاعات از این مراکز یکی از فعالیت‌هایی است که این مرکز باید پیگیری کرده تا بتوان از برنامه‌های همسو و موازی کاری جلوگیری و برنامه ریزی مناسبی برای آن انجام داد.

مدیر حوزه‌های علمیه  تصریح کرد: ایجاد بسته‌های آموزشی-مهارتی برای پیوست به تمام رشته‌های حوزوی از دیگر فعالیت‌هایی است که مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات می‌تواند انجام دهد.

وی بیان کرد: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی باید به جمع راهبری قوی تبدیل شود که نقش هدایت کننده را در حوزه داشته باشد.