[ad_1] به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه، جشنواره فیلم فجر هر سال با بیم و امیدهای بسیار برگزار می‌شود و کارگردانان، بازیگران و سینماگران زیادی در انتظار سیمرغ این جشنواره هستند تا بتوانند خود را در محک تجربه بیازمایند. اما امسال جشنواره با حاشیه‌های زیادی همراه بود، از بیرون کشیدن فیلم توسط بعضی کارگردان‌ها […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه، جشنواره فیلم فجر هر سال با بیم و امیدهای بسیار برگزار می‌شود و کارگردانان، بازیگران و سینماگران زیادی در انتظار سیمرغ این جشنواره هستند تا بتوانند خود را در محک تجربه بیازمایند.

اما امسال جشنواره با حاشیه‌های زیادی همراه بود، از بیرون کشیدن فیلم توسط بعضی کارگردان‌ها تا واکنش‌های سیاسی بعضی بازیگران شاخص یا غیرمطرح در شبکه‌های اجتماعی همراه بود که البته هرچقدر به سمت جشنواره نزدیک می‌شویم، حاشیه‌های سیاسی کمتر می‌شود و حاشیه‌های جشنواره به اوج خود می‌رسد.

جالب‌ترین واکنش از محسن تنابنده بود که باوجود حضور در دو فیلم سه کام حبس سامان سالور و عنکبوت ساخته ایرج زاد، تصمیم گرفت تا بعد از فیلم پایتخت۶ از تلویزیون خداحافظی کند، یعنی برای اتفاق امروز، بنا دارد تا شش ماه دیگر از تلویزیون کناره‌گیری کند که البته تا آن زمان خدا کریم است و آب‌ها از آسیاب افتاده.

پرونده جشنواره فیلم فجر ۹۸در سه بخش، فیلم‌های گذشته سینمای ایران، نقد آثار مهم جشنواره امسال و مصاحبه از کارشناس‌های سینما تهیه شده است که تقدیم مخاطبین محترم می‌شود.

جشنواره امسال با فیلم خروج حاتمی کیا، خون شد مسعود کیمیایی، خورشید مجید مجیدی، درخت گردو محمد حسین مهدویان، روز بلوا بهروز شعیبی می‌تواند حال و هوای این روزهای سینما را داغ کند.

این را نیز باید اضافه کرد که جشنواره امسال کمتر از سال گذشته به انقلاب اسلامی و موضوع شهادت پرداخته است. اگر مضامین فرهنگی و مقوله‌های مهم اجتماعی را کنار بگذاریم، سینمای امسال تک صدایی خاصی را به نفع جریان روشنفکری شاهد خواهد بود و همین موضوع کمی جای بررسی و تامل دارد. /۸۸۲/ ۳۰۲/

[ad_2]