[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم که با هدف تصویب بودجه سال ۹۸ شهرداری قم برگزار شده بود، اظهار داشت: در خصوص مدیریت شهری قم دکتر سقاییان نژاد شهردار قم دارای تیمی جدی و تلاشگر است که باید از آنان تقدیر کرد و در قم تعامل […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم که با هدف تصویب بودجه سال ۹۸ شهرداری قم برگزار شده بود، اظهار داشت: در خصوص مدیریت شهری قم دکتر سقاییان نژاد شهردار قم دارای تیمی جدی و تلاشگر است که باید از آنان تقدیر کرد و در قم تعامل و همکاری خوبی بین مسئولان استان و شهر وجود دارد که در برخی استان‌ها چنین وضعیتی دیده نمی‌شود و این ظرفیت خوبی است.

وی افزود: نهاد شورای اسلامی شهر نهادی قانونی و نظارتی برای مدیریت شهری است که دستگاه اجرایی استان نیز وظیفه دارد از شورای شهر و سیاست‌های کلان این نهاد حمایت کند.

استاندار قم گفت: در بودجه سال ۹۸ مواردی همانند شفافیت در بودجه و اطلاع رسانی به مردم باید در دستور کار باشد و تعادل و عدالت منطقه‌ای نیز می‌بایست رعایت شود چرا که در قم شاهد عدم توازن بین مناطق هستیم و باید امکانات و فرصت‌ها به تناسب دیده شود.

وی افزود: سیستم جامع و شفاف درآمد و هزینه باید در بودجه شهرداری دیده شود و گسترش فضای سبز قم می‌بایست در اولویت باشد که احداث پروژه هزار هکتاری فضای شبز فرصت خوبی برای قم است.

افزایش جذب توریست مذهبی نیازمند زیرساخت‌های لازم است

سرمست گفت: افزایش جذب توریست مذهبی نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم است که بحث ایجاد پارکینگ و مراکز اقامتی از مقدمات این کار در قم است.

وی افزود: در قم ترافیک به مفهموم تهران نداریم اما در مناسبت‌های خاص که کم هم نیستند شاهد ترافیک سنگین و قفل شدن شهر هستیم که باید برای این امر در بودجه شهرداری، برنامه‌هایی پیش بینی شود.

استاندار قم گفت: در خصوص برخی از پروژه‌ها که در گذشته بدون توجیه فنی، اقتصادی و کارشناسی در استان شروع شده باید فکری اساسی کرد و نباید اجازه داد چنین پروژه‌هایی تکرار شود.

وی گفت: من به عنوان مسئول اجرایی استان دست هر سرمایه‌گذاری را که بتواند پروژه‌های نیمه تمام قم را تکمیل کند می‌بوسم اما باید این پروژه‌ها بدون هیچ مشکلی واگذار شود و با کمترین شرایط که سرمایه‌گذار اذیت شود این فرصت در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

سرمست گفت: در خصوص بحث ادامه مونوریل و فرودگاه باید در جلساتی که در سازمان قطار شهری و سایر کارگروه‌های تخصصی برگزار می‌شود تصمیم‌گیری صورت گیرد.

[ad_2]