[ad_1] گروه تشکل های دانشگاهی شهرکریمه ـ تالار همایش دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، اخیرا میزبان نشستی بود که انتقاد بسیاری از دانشجویان انقلابی را در پی داشت، نشستی با عنوان « رونمایی از کتاب فروپاشی» نوشته هدی صابر و با سخنرانی فرشاد مومنی و سعید مدنی.   * رونمایی از کتابی که چندین سال پیش […]

[ad_1]

گروه تشکل های دانشگاهی شهرکریمه ـ تالار همایش دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، اخیرا میزبان نشستی بود که انتقاد بسیاری از دانشجویان انقلابی را در پی داشت، نشستی با عنوان « رونمایی از کتاب فروپاشی» نوشته هدی صابر و با سخنرانی فرشاد مومنی و سعید مدنی.

 

* رونمایی از کتابی که چندین سال پیش نوشته شده!

مجری مراسم در ابتدای سخنانش در معرفی هدی صابر مدعی می شود که او پژوهشگر حوزه اقتصاد و فعال مدنی بوده است، اما با نگاهی به گذشته می بینیم هدی صابر بیشتر از آن که فعال مدنی باشد یک زندانی امنیتی است.

هدی صابر از جمله افراد ملی مذهبی فعال در حوزه روزنامه نگاری بود که به دلیل مسائل امنیتی  سابقه محکومیت دارد. وی به دلیل نقشی که در ناآرامی‌های دانشگاه‌های کشور در خرداد ۱۳۸۲ داشت، بازداشت و به پنج سال و نیم زندان محکوم شد.

این تنها سابقه دستگیری هدی صابر نبود، او در جریان تاسیس یک NGO غیرقانونی نیز به هشت ماه حبس محکوم شد. هدی صابر در سال ۸۹ نیز بار دیگر بازداشت شد و برای گذراندن دوران محکومیت خود راهی زندان شد.

آنچه مشخص است این است که در کارنامه هدی صابر بیشتر از آن که سوابق پژوهشی وجود داشته باشد سوابق امنیتی پررنگی وجود دارد و مشخص نیست که دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه با چه هدفی اقدام به رونمایی از کتابی می‌کند که به گفته برخی ۳۷ سال پیش نوشته شده است.

این احتمال می‌رود ماجرای رونمایی از کتاب یک زندانی امنیتی که به گفته رئیس بیمارستان مدرس به علت نارسایی مزمن قلبی و افت شدید فشار خون فوت می‌کند؛ بی مناسبت با روز ۲۲ خرداد نباشد.

*  انحراف اهداف آموزشی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه

به نظر می رسد مسئولین دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تحت تاثیر داستان پردازی های رسانه های حامی فتنه که در زمان مرگ هدی صابر نیز وجود داشت قرار گرفته اند و با مجوز دادن به این گونه برنامه ها عملا در حال انحراف اهداف آموزشی دانشکده اقتصاد هستند.

* تبعیدی سابقه دار در دانشگاه علامه!

سعید مدنی از فعالان ملی مذهبی است که سابقه زندانی شدن در بازه‌های زمانی مختلف را دارد. او بار اول در سال ۱۳۷۳ و زمانی که سردبیر ماهنامه ایران فردا با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی عزت‌الله سحابی بود به حبس محکوم شد. بار دوم در سال ۱۳۷۹ فعالیت های صابر در شورای فعالان ملی ـ مذهبی بر علیه منافع کشور موجب حبس وی شد.

پرونده‌های این محکوم امنیتی به اینجا ختم نمی شود و در دی ماه سال ۹۰ نیز به سه سال و نیم حبس محکوم شد. و در پرونده امنیتی دیگری که درجریان بود نیز به ۶ سال حبس دیگر محکوم شد. اما به لطف ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی(قانون تجمیع) اسفندماه سال ۹۴ آزاد و برای گذراندن ۲ سال تبعید به بندر عباس منتقل شود.

 

* پشت پرده دعوت محکومان امنیتی در دانشگاه علامه چه کسانی هستند؟

سوال اینجاست که پشت پرده دعوت از یک تبعیدی برای حضور در دانشگاه علامه چه کسانی هستند؟ ماهیت حقوقی انجمن فارغ التحصیلان دانشکده اقتصاد که اقدام به برگزاری این برنامه کرده اند چیست و جایگاه آن در دانشگاه علامه کجاست؟ و یک محکوم امنیتی که هنوز دوسال از زمان برگشتش از تبعید نمی گذرد چگونه پایش به دانشگاه علامه باز شده است؟

 

 

* دروغ «شهیدسازی» در روز روشن!

سعید مدنی و بسیاری دیگر از محکومان امنیتی و معاندین جمهوری اسلامی می دادند که آن چیزی که جنبش می نامند؛ خلا آرمان دارد و به همین دلیل سعی می کنند با کشته سازی از زندانیان و حوادث سال های ۸۸ هنوز با به بازی گرفتن احساسات مردم و به خصوص دانشجویان دانشگاه علامه این ماجرا رازنده نگه دارند.

* یک دقیقه سکوت برای کشته‌های جنبش سبز! 

در همین راستا سعید مدنی در ابتدای صحبت خود از حاضرین در جمع می خواهد که به احترام به اصطلاح «شهدای خرداد و شهدای جنبش سبز» ایستاده و یک دقیقه سکوت کنند!

 

 

* دانشکده اقتصاد به‌جای دعوت از محکومان امنیتی برای مشکلات معیشتی راه حل پیدا کند

به هرحال انتظار از دانشگاهی که مدعی قطب علوم انسانی کشور بودن است این است که به جای تبدیل کردن دانشگاه به پاتوق محکومان امنیتی به فکر رشد و اعتلای علوم انسانی در کشور باشد.

از دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه و به‌ویژه شخص رئیس این دانشکده انتظار می رود که به ده‌ها معضل اقتصادی موجود در کشور در قالب مباحث علمی بپردازد و به جای تبدیل کردن دانشگاه به محل رفت و آمد محکومان امنیتی بستر لازم برای رشد علمی کشور و بهبود اوضاع معیشتی مردم را فراهم کند.

انتهای پیام/

[ad_2]