×
×

پلیس با تجاهر به جرم برخورد جدی کند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 15359
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، آیت الله محسن اراکی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، اظهار داشت: نیروی انتظامی کارهای بزرگی انجام می‌دهد، هدایت و طهارت جامعه دست خداوند است، هم در انجام کارهایتان و هم در تطهیر جامعه از خدا کمک بگیرید، باید بدانید و یقین کنید که لشگرهایی از فرشته‌های […]

    پلیس با تجاهر به جرم برخورد جدی کند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، آیت الله محسن اراکی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، اظهار داشت: نیروی انتظامی کارهای بزرگی انجام می‌دهد، هدایت و طهارت جامعه دست خداوند است، هم در انجام کارهایتان و هم در تطهیر جامعه از خدا کمک بگیرید، باید بدانید و یقین کنید که لشگرهایی از فرشته‌های الهی با شما همراه هستند.

    وی افزود: نیروی انتظامی در درون کشور مرزدار است، مرز فقط مرز جغرافیایی نیست، مرزهای الهی همان مکان‌هایی هستند که مأموران ناجا پست می‌دهند و انجام وظیفه می‌کنند، یک امر به معروف و نهی از منکر پلیس برابر با صدها نماز خوانده شده است.

    دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای نظامی کشورهای دیگر تفاوت زیادی دارد، هر نظامی در حال خدمت، نماد امام زمان، ائمه اطهار و نماد مجریان حقیقی احکام الهی است.

    وی ادامه داد: حضرت امیر (ع) خودش کار پلیس را انجام می‌داد و در بازار با متخلفان برخورد می‌کرد، کار شما، کار ائمه (ع) است، چون امام زمان نمی‌تواند مستقیماً وارد کار شود، نیروهای نظامی مشغول انجام وظیفه می‌شوند.

    تأکید بر ارتقا معنویت در کارکنان پلیس

    آیت الله اراکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ارتقا معنویت در کارکنان پلیس خیلی با اهمیت است، یکی از مواردی که در دل مردم اثر روحی و روانی دارد این است که بدانند نیروی انتظامی یک نیروی متدین و منضبط است، انضباط نیروی انتظامی به مردم این پیام را می‌رساند که در کارش جدی است و برعکس بی انضباطی پلیس، مردم را به رعایت نکردن قانون سوق می‌دهد، ما نیز باید جامعه را به گونه‌ای تربیت کنیم که افراد متخلف محترم شمرده نشوند.

    دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: مردم ما خیلی خوب هستند، با همه اقداماتی که در سطح کشور و جهان برای شکستن حرمت قانون و مجریان قانون کشور ما صورت گرفته است، اگر در هر مملکتی صورت می‌گرفت فاجعه اتفاق می‌افتاد.

    وی تصریح کرد: نیروهای نظامی کشور برای آسایش و امنیت مردم از جان خود مایه می‌گذارند، هیچ مسئولی حق ندارد در سخنرانی‌هایش آنها را تضعیف کند، مشکل ما شکستن هیبت نظام و هیبت نیروهای نظامی و انتظامی است، جرم در جامعه ما زیاد نیست، تجاهر به جرم زیاد است، دشمن نیز متجاهر به جرم را تشویق می‌کند، در جوامع منضبط این جرم‌ها خیلی علنی نمی‌شود و جامعه آرامش دارد، پلیس باید با تجاهر به جرم برخورد جدی کند.

    آیت الله اراکی گفت: یک تخلف کوچک می‌تواند روحیه بی انضباطی را در جامعه به وجود آورد، ارزش قانون را در جامعه از بین ببرد، تخلف از قانون، حرمت قانون را می‌شکند، تخلف در فضاهای عموم با تخلف در فضای شخصی تفاوت دارد، مسئولیت حاکمیت این است که فضای عمومی جامعه را پاک نگه دارد، فضای‌های عمومی در خدمت حاکمیت است و در اختیار افراد نیست.

    دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم رسانه‌ها، فراهم کردن فضای پاک در جامعه است و اصحاب رسانه بایستی حرمت قانون و هویت قانونی را بدانند و در ترویج آن بکوشند.

    وضعیت امنیتی قم مطلوب است

    فرمانده انتظامی استان قم نیز طی سخنانی اظهار داشت: بحمدالله وضعیت امنیتی استان قم یک وضعیت مطلوبی است و مجموعه پلیس قم در سال گذشته در زمینه پیشگیری و مقابله با جرایم کارنامه قابل قبولی از خود بر جای گذاشت و این مهم به وسیله تلاش همه همکاران رقم خوره است.

    وی افزود: نیروی انتظامی در سال گذشته در بحث امنیت اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی حساسیت ویژه ای داشت و کارهای زیادی نیز صورت گرفت، انتظار است سایر دستگاه‌های دخیل نیز وارد شوند و با جدیت کار کنند.

    سردار عبدالرضا آقاخانی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و دغدغه فرمانده ناجا در این مسائل، ما با همین بضاعت، امکانات و تجهیزاتی که داشتیم مجدانه اقدام کردیم، البته از توان نیروهای مردمی و بسیج نیز استفاده می‌کنیم و اقدامات مناسبی نیز صورت گرفته است.

    وی تصریح کرد: در کنار این اقدامات، خدمات اجتماعی پلیس قم نیز قابل ذکر است، در سال ۹۷ بالغ بر ۸ هزار پرونده به وسیله کارشناسان مرکز مشاوره معاونت اجتماعی و دوایر مشاوره کلانتری‌ها به صلح و سازش ختم شد و از ارسال این پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری شد که امر بسیار با اهمیتی است، البته خدمات مشاوره‌ای پلیس رایگان است و وجهی از مردم در قبال این خدمت رسانی اخذ نمی‌شود.

    کشف حدود ۷ تن مواد مخدر در سال ۹۷

    فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشف حدود ۷ تن مواد مخدر در سال ۹۷ گفت: در سال گذشته مقابله و مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال ۹۶ بالغ بر ۱۱ درصد افزایش داشته و مقابله جدی صورت گرفت و این در حالی است که گنجایش کمپ‌های ترک اعتیاد استان محدود است.

    سردار آقاخانی با اشاره به اجرای طرح سراسری ناظر یک گفت: این طرح برای برخورد با خودروهایی که راننده یا سرنشینان آن کشف حجاب کرده باشند، تدارک دیده شده و در حال اجرا است.

    وی ادامه داد: در این طرح پیامکی به مالک خودرویی که در آن کشف حجاب صورت گرفته ارسال می‌شود تا در اسرع وقت به پلیس مراجعه کند، برای بار اول تعهد گرفته می‌شود در صورت تکرار خودرو توقیف و برای بار سوم پرونده تشکیل و به مرجع قضائی معرفی می‌شود.

    فرمانده انتظامی استان قم در ادامه به وضعیت نامطلوب و نابسامان فضای مجازی اشاره کرد و گفت: وضعیت فضای مجازی، وضعیت مناسبی نیست، آمار جرایم در این حوزه نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته و تهدیدی بالفعل و بالقوه در جامعه امروزی ما است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.