[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی روز پنج‌شنبه در اختتامیه دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه رجب انس با خدا و دارای شرافت ذاتی است وقایعی در این ماه اتفاق افتاده که فردا روز اول ماه مصادف با […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی روز پنج‌شنبه در اختتامیه دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه رجب انس با خدا و دارای شرافت ذاتی است وقایعی در این ماه اتفاق افتاده که فردا روز اول ماه مصادف با عید ولادت پر خیر و برکت حضرت امام محمد باقر (ع) است اظهار کرد: هدف جشنواره حلی تشویق طلاب به تحقیق پژوهش و مقاله است و این هدف تا کنون به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: جشنواره علامه حلی از نظر کمی نسبت به اولین دوره رشد بسیار خوبی داشته است، عالمان فرهیخته و ارزیابان آثار اقرار می‌کنند که از نظر کیفی نیز این رشد محسوس است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: برگزاری این جشنواره تشویق خوبی برای طلاب جوان زیر ۳۱ سال است که قلم به دست بگیرند و تحقیق و پژوهش با نشاط و استقبال بیشتر طلاب همراه باشد.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به قلم که در قرآن نیز مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: آنچه انسان بیان می‌کند از بین می‌رود اما آنچه نوشته می‌شود، ماندگار است و به نسل‌های بعد منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: این جشنواره به نام علامه حلی است که ۵۰۰ تألیف به قلم خودشان داشتند، افرادی که دست به قلم می‌گیرند حالات مرحوم علامه را که از نوابغ عالمان شیعه است مطالعه کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: پژوهشگران این جشنواره به این آثار اکتفا نکنند بلکه راه را ادامه دهند تا تحقیق آنان عمیق‌تر و گسترده‌تر شود و تولید و پژوهش را در حوزه‌های علمیه به حد اعلی برسانیم.

[ad_2]