یکی از مراجع تقلید شیعیان  با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اضافه کرد: در این روایت آمده است که پیامبر فرمود من در شب معراج با نام علی(ع) با خدا سخن گفتم. به گزارش شهرکریمه، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی شامگاه دوشنبه در مراسمی که به مناسبت پایان کار ساختمانی مدرسه علمیه حاج […]

یکی از مراجع تقلید شیعیان  با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اضافه کرد: در این روایت آمده است که پیامبر فرمود من در شب معراج با نام علی(ع) با خدا سخن گفتم.

به گزارش شهرکریمه، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی شامگاه دوشنبه در مراسمی که به مناسبت پایان کار ساختمانی مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی توسط مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، طی سخنانی عید بزرگ ولایت و امامت را به همه و ملت ایران تبریک گفت.

این استاد برجسته حوزه اظهار داشت: این همه بزرگان در توصیف شخصیت امام اول شیعیان مطلب نوشته و بیان کرده‌اند ولی هنوز هم حرف‌های زیادی برای نوشتن و گفتن وجود دارد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اضافه کرد: در این روایت آمده است که پیامبر فرمود من در شب معراج با نام علی(ع) با خدا سخن گفتم و در روایت دیگری نیز بیان شده که اگر آن مقاماتی که برای تو هست می‌گفتم، در هیچ جا عبور نمی‌کردی، مگر اینکه خاک زیر پایت را تحت برکت می‌گرفتند.

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان  اینکه حضرت علی(ع)، اعظم آیات الهی است، افزود: در شعر، نثر، روایات هر رشته و زبان دیگری از علی(ع) بخواهیم بگوییم سخن بسیار است.

وی گفت: مناقب و فضایل امام علی(ع) در اشعار و کتاب‌های مختلف در طول تاریخ شیعه بیان شده است ولی باز هم هر چه بگوییم کم است و فضایل آن حضرت احصاء نمی‌شود.

این مرجع تقلید افزود: پیامبر اسلام(ص) در طول رسالت خود همیشه از شخصیت امام علی(ع) و فضایل آن حضرت برای مردم می‌گفتند تا در روز عید غدیر نصب الهی در خلافت امام صورت گرفت.

وی در ادامه سخنان خود حاج ملاصادق مجتهد قمی را یک شخصیت بزرگ علمی دانست و گفت: امیدواریم این مدرسه نیز بتواند شخصیت‌های بزرگی را رشد دهد.

آیت الله صافی گلپایگانی با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم معنوی ادامه داد: برای من باعث افتخار است که در شب عید غدیر در جمع طلاب هستم و امیدوارم طلاب با الگوگیری از بزرگانی چون حاج ملاصادق در نشر معارف اهل بیت موفق باشند.

وی تصریح کرد: امیدواریم کسانی که در این مدرسه با برکت تحصیل می‌کنند در همه ابعاد به موفقیت برسند و رضایت حضرت ولی عصر(عج) را فراهم نمایند.