[ad_1] حجت الاسلام محمد مسعودی هروان عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، به اهداف قیام عاشورا حسینی پرداخت و گفت: امام حسین(ع) برای دعوت مردم به دین راستین و مبارزه با ظلم بنی امیه قیام کرد. وی با اشاره به زیارت اربعین نجات بندگان را […]

[ad_1]

حجت الاسلام محمد مسعودی هروان عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، به اهداف قیام عاشورا حسینی پرداخت و گفت: امام حسین(ع) برای دعوت مردم به دین راستین و مبارزه با ظلم بنی امیه قیام کرد.

وی با اشاره به زیارت اربعین نجات بندگان را از ذلالت نخستین هدف قیام عاشورا برشمرد و اظهار کرد: در زیارت اربعین به این هدف تصریح شده است «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیک لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَک مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیرَهِ الضَّلالَهِ». بنا به فرمایش امام حسین(ع) قیام‌شان برای شرارت نبوده است بلکه برای اصلاح امت پیامبر اکرم(ص) بود که به انحراف دچار شده بودند.

استاد حوزه علمیه قم حرکت و هدف امام حسین(ع) را سرمشقی برای مبلغین دین عنوان کرد و گفت: امروز هم روحانیت باید برای هدایت مردم به مسیر صحیح تلاش کند. لازم است روحانیون به مردم، خدا و اهل بیت را معرفی کنند. در این راه از ابزارهای مختلفی باید استفاده کرد که یکی از آنان فضای مجازی است.

وی تلاش برای هدایت جویندگان حقیقت را موثر دانست و افزود: اگر ما زیبایی های این مکتب را برای مردم جهان بازگو کنیم وجدان های بیدار به آن روی خواهند آورد. اگر چه دشمنان و خناسان بیکار نخواهند نشست و در این سال ها نیز تلاش کردند تا دین را زشت نشان دهند و برای این امر گروه هایی همچون داعش را راه اندازی کردند. اما آنان که به دنبال حقیقت هستند خود حق را از باطل تشخیص خواهند داد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین ظلم ستیزی را پیام دیگر نهضت عاشورا خواند و بیان کرد: بنا بر فرمایش کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً وظیفه همه ما مبارزه با ظلم و نجات مظلومان است. با ارسال نبی اکرم(ص) اراده تشریعی الهی برای هدایت بشر آغاز شد و حرکت امام حسین(ع) نیز در این راستا بود اما رهایی نهایی مظلومان طبق وعده الهی با حضور امام زمان(عج) و در حکومت ایشان رخ خواهند داد و این اراده تکوینی الهی است. انقلاب اسلامی ایران نیز مقدمه این امر جهانی می باشد./۱۳۷۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]