مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در طرح توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) که با حضور تولیت‌ آستان مقدس و مدیران استان تصویب شد، توسعه ۶ هکتاری برای این مکان مقدس در افق ۱۴۲۰ پیش‌بینی شده است. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا […]

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در طرح توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) که با حضور تولیت‌ آستان مقدس و مدیران استان تصویب شد، توسعه ۶ هکتاری برای این مکان مقدس در افق ۱۴۲۰ پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به تدوین طرح جامع توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: شهرداری همزمان با تهیه طرح تفصیلی، تدوین طرح جامع توسعه حرم مطهر را نیز متناسب با جایگاه قدسی و آینده نگری آغاز کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات گذشته در تدوین طرح‌های توسعه نگاه از بیرون به جایگاه قدسی حرم مطهر بوده است، گفت: در این طرح سعی شده نیازها و امکانات احصاء شده و طرحی با عنوان نگاه حرم مطهر به شهر تدوین شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها و الزامات توسعه حرم مطهر تا افق ۱۴۲۰ در این طرح توسعه دیده شده است، افزود: نگاه گرو‌ه‌های مشاور در تدوین این طرح و مطالعات انجام شده برای آن بر مبنای جایگاه قدسی این مکان مقدس بوده است.

وی به برگزاری جلسه مشترک مدیران شهری با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مدیران استان برای تصویب این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه جزئیات طرح توسعه حرم مطهر تشریح، مطالعات انجام شده برای تدوین آن بررسی و در نهایت با نظر تولیت آستان مقدس و مدیران تصویب شد.

خاکی با بیان اینکه طی این جلسه طرح تفصیلی منطقه هفت نیز بررسی و تصویب شده است، بیان کرد: در این طرح توسعه ۶ هکتاری برای حرم مطهر حضرت معصومه(س) در افق ۱۴۲۰ پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه فضاهای پیش بینی شده و زیرساخت‌های حرم مطهر که در این طرح تدوین شده باید تا افق ۱۴۲۰ محقق شود، گفت: در طرح تفصیلی هم بسترهای لازم برای تحقق این طرح از جمله جزئیات و تراکم‌های لازم دیده شده است.