کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ‌‌قفل کسب و کار به دست توانای ملت و جوانان باز می‌شود، گفت: دوره حرف‌درمانی گذشته است و مردم از دولت اقدام و عمل می‌خواهند.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی امشب در جمع پرشور مردم رشت در ‌سالن تختی ورزشگاه عضدی ‌ ‌ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: حضور همه جوانان برومند، مردان و زنان غیرتمند خطه گیلان و مردان و زنانی که از نسل میرزاکوچک خان جنگلی هستند سلام عرض می‌کنم‌.

وی با بیان اینکه ‌کسانی که رأی می‌دهند یک نگاه به تصمیمات گذشته دارند و یک نگاه ‌به تصمیماتی که برای آینده کشور گرفته می‌شود، افزود: ‌به برکت خون شهدا افتخارات زیادی در کشور به وجود آمده شده است.

رئیسی تصریح کرد: ‌اگر کشور ‌امروز امنیت و آرامش دارد و از عرصه جنگ بیرون آمده به برکت حضور خردمندانه زنان و مردان بوده است.

وی مهم‌ترین مولفه قدرت ایران را حضور مردم با بصیرت و نقش‌آفرین عنوان کرد و ادامه داد: این حضور مربوط به یک راهپیمایی نیست بلکه مردم ما همیشه در این صحنه‌ها حضور دارند، کلید حل مشکلات کشور و ‌باز شدن قفل کسب و کار و مشکلات اجتماعی در دست توانای ملت و جوانان ‌است و تاکنون بیگانگان در هیچ کشوری گره‌گشا نبودند که ما دومی باشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ‌در تمامی عرصه‌ها باید به جوانان میدان داد که این باعث می‌شود ایرانی موفق داشته باشیم، تصریح کرد: د‌ر دولت کرامت به جوانان بها می‌دهیم تا اداره کشور را به دست بگیرند و نماد ما کارت ملی افراد است یعنی اینکه هیچ خط‌کشی برای جدا کردن اقوام و زبان‌ها از یکدیگر نداریم.

رئیسی با بیان اینکه خطکشی‌ها در دولت کرامت جایی ندارد، اضافه کرد: ‌دولت وظیفه‌اش حفظ شئونات مردم است، دولت باید با تمامی اقوام به صورت یکسان برخورد کند چرا مردم ایران دارای شعور بالایی هستند.

وی با بیان اینکه خداوند به مردم ایران منابع، ذخایر و نیروی انسانی ‌فراوان داده است، اظهار داشت: ‌در شأن مردم گیلان نیست که از بیکاری رنج ببرند، طبق گزارشات اعلام شده میزان تحصیلکرده‌های بیکار استان گیلان زیاد است اما معتقدم گیلان می‌تواند به قطب صنعتی، کشاورزی و گردشگری تبدیل شود.

رئیسی با بیان اینکه ‌۳ هزار کیلومتر با دریا مرز آبی داریم، ادامه داد: در حالی که ‌سهم کشور از دریا ۲ درصد است باید از ظرفیت‌های دریا برای رونق اقتصادی و اشتغال استفاده کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه گیلان چای، برنج و زیتون کشور را تأمین می‌کند، افزود:  کسی که یک بار از چای گیلان استفاده کند سراغ چای خارجی نمی‌رود، باید تقاضا را در داخل و خارج از کشور ایجاد و صادرات را افزایش داد، چرا کشاورز باید مرکباتش را در باغات یک‌هزار تومان بفروشد اما همان مرکبات در تهران ۱۰ هزار تومان به فروش برسد.

وی ادامه داد: یک کشاورز می‌تواند در کنار خود ۴ نفر را به اشتغال مشغول کند چرا که در ‌قانون آمده ‌بیکاری باید به ۸ درصد برسد که برای رسیدن به این میزان باید کار میلیونی ایجاد شود و شهدا به ما آموخته‌اند که نشد‌ها را تبدیل به شدها بکنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل کشور ‌کمبود نقدینگی نیست، ادامه داد: ۶۰ درصد امکانات و ظرفیت صنعتی استان دچار مشکل شده است، نساجی و ابریشم گیلان زبانزد بود، اما  الان کجا قرار دارد. مگر نقدینگی دولت روحانی ۳ برابر نقدینگی دولت گذشته نبود. ‌وزیر صنایع می‌گفت با ۱۰۰ هزار میلیارد صنایع کشور را متحول می‌کند در حالی که بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه کارگران شاغل کارخانه‌ها بیکار شده‌اند، اضافه کرد: ‌۵۰۰ هزار میلیارد را فقط به چند نفر داده‌اند و آیا این جفا در حق ملت ایران نیست، من می‌گوییم من زبان کارگران، کشاورزان، صنعتگران، دانشجویان و فرهیختگانی هستم که سخنانشان نوشته نمی‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: مناقصه و مزایده ها و قراردادها باید برای همه مردم شفاف سازی شود و مشخص شود که چند نفر و چه کسانی تسهیلات گرفته اند و مردم بدانند که کشور ما کمبود نیروی انسانی و ذخایر معدنی ندارد و آنچه کشور کمبود دارد ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی، ذخایر و معادن ندارد اظهار کرد: یازده میلیون جوان آماده ازدواج داریم و علت عدم ازدواج آنها بیکاری و عدم اشتغال است.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه چه کسانی از بانک‌ها وام ۴۰ درصد می‌گیرند و آن را در بانک می‌گذارند که از آن استفاده کنند، اظهار داشت: اگر ۲ نفر از کسانی که وام بدون بهره می‌گیرند پول خود را پس دهند تعداد زیادی از جوانان می‌توانند ازدواج کنند.

 رئیسی با انتقاد از وصل مجدد یارانه کسانی که یارانه نمی‌گیرند گفت: چرا دولت عده‌ای را که یارانه‌‌هایشان قطع کرده بود برای آنها دوباره پیامک فرستاد.

وی  با بیان اینکه ای کاش در طول ۴ سال همانند یک ماه اخیر مدیریت می‌کرد افزود: کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید ظرفیت و پتانسیل زیادی داشته باشد.

 رئیسی با اشاره به اینکه با خدای خود عهده می‌بندم که منافع اجتماعی را فدای منافع شخصی نکنم گفت: در دولت حضرت مهدی(عج) کارآمدی و تقوا وجود دارد و باید الگو ما نیز بر همین مبنا باشد.

نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسئولی در دولت، نباید شخصی هم پست دولتی داشته باشد و هم تجارت نیز انجام دهد گفت: اقدام، عمل و کارآمدی از شاخص های مهم دولت باید باشد.

وی با اشاره به اینکه دوره حرف‌درمانی گذشته است و مردم از دولت اقدام و عمل می‌خواهند گفت: دیپلماسی یعنی روابط خارجی باید برای صنعت ما بازار ایجاد کند.

رئیسی با بیان اینکه پیش‌پرداخت برجام ریختن بتن در قلب راکتور بود، اظهار داشت: معتقدیم که دولت نمی‌تواند چک برجام را نقد کند.

 وی با بیان اینکه توکل به خدا و اعتقاد به پتانسیل مردم بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، بیان کرد: یک دولت انقلابی می‌خواهیم که چک برجام را نقد کند.

 رئیسی با اشاره به اینکه اگر گیلان درست مدیریت شود می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود، خاطرنشان کرد: کشور دچار مشکل مدیریتی است و باید از تمام ظرفیتها استفاده کرد.

نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه ما یک دیوار بلند بین چپاول‌گری و حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد، گفت: حقوق شهروندی رونمایی کردنی نیست.