[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با اشاره به ضرورت امانت داری، افزود: مرز جدایی ایمان از نفاق، امانت داری انسان است. وی امانت داری را از ویژگی‌های بارز مؤمنان دانست و افزود: امانت داری همیشه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با اشاره به ضرورت امانت داری، افزود: مرز جدایی ایمان از نفاق، امانت داری انسان است.

وی امانت داری را از ویژگی‌های بارز مؤمنان دانست و افزود: امانت داری همیشه مورد تأکید ائمه معصومین (ع) بوده است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیه‌ای از سوره توبه افزود: خداوند شاهد و ناظر همه اعمال انسان در حالت مخفی و آشکار است بنابراین انسان باید مراقب اعمال خود باشد و اعمالی انجام دهد که ضامن سعادتش در دنیا و آخرت باشد.

وی ادامه داد: انسان باید بداند که خداوند در همه حال او حتی از مخفی ترین حالات آگاه است بنابراین باید مراقب اعمال خود باشد.

آیت الله سبحانی با اشاره به خصلت‌های بد منافقان، افزود: منافقان به پیمان‌های خود وفا نمی‌کنند و بنابراین نباید به پیمان‌های آنها اعتماد کرد زیرا این افراد بیشتر به مصالح و منافع خود توجه دارند و ایمانشان ضعیف است.

وی پیمان‌شکنی را از خصوصیات بارز منافقان دانست و افزود: منافقان به بهانه‌های مختلف از عمل کردن به پیمان‌های خود سرباز می‌زنند زیرا ایمانشان به آخرت ضعیف است.

بدحجابی در قم ناشی از ضعف در ایمان است

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت حجاب در قم افزود: متاسفانه بدحجابی در قم رواج یافته است که این امر شایسته این شهر مذهبی نیست و باید با آن مقابله شود.

وی بدحجابی در قم را ناشی از ضعف در ایمان دانست و افزود: انسان با اعتقاد به اینکه خداوند بر همه اعمالش شاهد و ناظر است مرتکب هر گونه گناه و فساد نمی‌شود.

وی بیان کرد: سردمداران آمریکا منافق هستند و بویی از انسانیت نبرده‌اند و به آخرت نیز معتقد نیستند که این بدعهدی و پیمان شکنی‌های آمریکا در امتداد اعمال منافقان در صدر اسلام است.

این مرجع تقلید با اشاره به پیمان شکنی آشکار آمریکا افزود: آمریکا در جریان برجام امضای خود را پس گرفت و پیمان‌شکنی کرد و به تایید برجام توسط سازمان ملل و سایر کشورهای دنیا نیز توجهی نداشت.

[ad_2]