×
×

پیکرهای مطهر هفت شهید مدافع حرم در قم تشییع و به خاک سپرده شد

  • کد نوشته: 2917
  • پیکرهای مطهر هفت شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، عصر چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) پیشوای هشتم شیعیان، با حضور قشرهای مختلف مردم در قم تشییع و به خاک سپرده شد. به گزارش شهرکریمه به نقل از ایرنا، پیکر پاک شهدای حرم حضرت زینب کبری(س) که به تازگی در سوریه به دست تکفیری […]

    پیکرهای مطهر هفت شهید مدافع حرم در قم تشییع و به خاک سپرده شد
  • پیکرهای مطهر هفت شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، عصر چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) پیشوای هشتم شیعیان، با حضور قشرهای مختلف مردم در قم تشییع و به خاک سپرده شد.

    به گزارش شهرکریمه به نقل از ایرنا، پیکر پاک شهدای حرم حضرت زینب کبری(س) که به تازگی در سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیده بودند بر روی دوش مردم شهید پرور و عزادار استان قم از قشرهای مختلف از جمله فرماندهان نظامی و انتظامی و کارکنان نیروهای مسلح استان قم، فضلا، طلبه ها و دانشجویان از مسجد امام حسن عسکری(س) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س)تشییع شد.
    در این آیین مردم عزادار هم نوا با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) پیکرهای مطهر را برای طواف به گرداگرد مضجع شریف بانوی آب و آیینه حضرت معصومه(س) بدرقه کردند پس از اقامه نماز توسط آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) پیکرهای مطهر برای خاکسپاری به قطعه شهدای مدافع حرم آرامستان بهشت معصومه(س) انتقال داده شد.
    مشایعت کنندگان در حالی که تصاویری از رشادت ها و حماسه آفرینی های این شهیدان را بر دست گرفته بودند با سر دادن شعارهای « مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود» اقدام های مذبوحانه و تروریستی عناصر استکبار جهانی در کشورهای منطقه به ویژه سوریه و عراق را محکوم کردند.
    در این آیین مردم قم همزمان با پایان ماه صفر، همدوش با خانواده های شهدا در این مراسم حضور پیدا کرده وبا سر دادن ندای «لبیک یا زینب(س)، لبیک یا حسین(ع)» در غم جانسوز سالروز شهادت پیشوای هشتم شیعیان و شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) شرکت کردند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.