×
×

پیکر آیت‌الله راستی کاشانی تشییع شد

  • کد نوشته: 7394
  • مراسم تشییع پیکر آیت‌الله راستی کاشانی از اعضای سابق مجلس خبرگان رهبری در شهر قم برگزار شد.

    پیکر آیت‌الله راستی کاشانی تشییع شد
  • به گزارش شهرکریمه، مردم شهر قم عصر امروز پیکر آیت‌الله راستی کاشانی را از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع کردند.

    سپس مراسم اقامه نماز میت بر پیکر این عالم برجسته در صحن حرم کریمه اهل‌بیت(س) به امامت آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید برگزار شد.

    در مراسم تشییع آیت‌الله راستی کاشانی شخصیت‌هایی همچون محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار امام راحل حضور داشتند.

    آیت‌الله راستی کاشانی از شاگردان امام خمینی(ره) در شهر نجف اشرف بود که در تقویت نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل نقش داشت. این عالم برجسته پس از پیروزی انقلاب اسلامی سمت‌هایی همچون ریاست شورای عالی حوزه علمیه قم و نمایندگی مجلس خبرگان در دوره‌های اول و دوم را بر عهده گرفت. آیت‌الله راستی همچنین از اعضای باسابقه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.

    این عالم برجسته در روز ۲۹ شهریورماه سال ۱۳۹۶ در سن ۹۰ سالگی و پس از بیش پنج دهه تدریس در حوزه‌های علمیه نجف و قم دارفانی را وداع گفت.

    دیشب در دومین شب ماه محرم مراسم وداع اقشار مختلف با پیکر آیت‌الله راستی کاشانی در حسینیه جماران شهر تهران برگزار شد.

    رهبر معظم انقلاب امروز با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله راستی کاشانی، این عالم برجسته را از جمله فضلای روشن بین و با اخلاصی دانستند که وفادارانه به نهضت امام خمینی(ره) کمک کردند.

    مراسم گرامیداشت آیت‌الله راستی کاشانی امشب یکم مهرماه پس از نماز مغرب و عشاء از طرف رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم شهر قم برگزار می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.