[ad_1] حجت الاسلام اسد الله شکریان استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، محرم امسال را به جهت شیوع ویروس کرونا، محرمی استثنایی خواند و گفت: امسال لازم است پرچم عزای حسینی به گونه دیگری به احتزاز در آید. وی با انتقاد از سخنان برخی […]

[ad_1]

حجت الاسلام اسد الله شکریان استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، محرم امسال را به جهت شیوع ویروس کرونا، محرمی استثنایی خواند و گفت: امسال لازم است پرچم عزای حسینی به گونه دیگری به احتزاز در آید.

وی با انتقاد از سخنان برخی بانیان مساجد و حسینیه ها مبنی بر تعطیل کردن مراسمات عنوان کرد: زمزمه هایی از برخی بانیان شنیده می شود که گویا قصد تعطیلی مجلس ابا عبدالله الحسین (ع) را در سر می پرورانند و ناخواسته و نادانسته در مسیر بدخواهان مکتب علوی و نظام مقدس اسلامی حرکت می کنند.

استاد سطح عالی حوزه های علمیه زنده نگهداری نهضت امام حسین (ع) را عاملی موثر برای حفظ دین و نظام اسلامی در برابر تلاش های دشمنان یاد کرد و افزود: مراکز پژوهشی دشمنان اسلام در مورد علت عدم موفقیت طرح های براندازانه خود در مورد جامعه ایران و به ویژه جوانان آن به این نتیجه رسیدند که وجود دو عنصر باعث شکست طرح های آنان شده است یکی نهضت سرخ حسینی و عزاداری سیدالشهداء و دوم اندیشه ناب و مترقی مهدویت و انتظار امام موجود موعود.

وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا باید به بهانه ویروس کرونا، عزاداری امام حسین (ع) تعطیل شود گفت: می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت شیوه نامه ها، به انجام  مراسمات اقدام کرد؛ آیا بانیان تعطیلی مجالس عزاداری حسینی خبر از بازارگردی ها و پاساژگردی ها ندارند؟! آیا نباید به این امر مشکوک شد که نماز در مسجد بیماری زاست، ولی برپایی مجالس عروسی مختلط و دوره همی های خانوادگی، استخرها، آرایشگاه‌ها به ویژه سفرهای فوق تصور به شمال و حضور در لب ساحل ها و… بدون عیب و ایراد است و به سلامتی ضرر نمی‌زند؟! آمارهای نگران کننده از بیماری زایی کدامیک خبر می دهد؟ چند نفر از نماز و مسجد و مجلس حسینی بیمار شدند که اینگونه ترکتازانه به دین و عاشورا می تازند؟

حجت الاسلام شکریان با اشاره به خدمات گروه های جهادی به بیماران کرونایی در بیمارستان ها افزود: دین مداران و عزاداران حسینی در تبعیت از قانون و سلامت همواره پیشقدم بودند و در طول ایام سخت کرونایی این بسیجی ها، طلاب و متدینین بودند که فداکارانه در میدان خدمتگزاری حاضر شدند و در کنار تیم فداکار درمانی و پرستاری از جان مایه گذاشته اند.

وی خطاب به دست اندرکاران مراسمات عزاداری سالار شهیدان گفت: مساجد و حسینیه ها امانت در دستان شماست و چنانچه شجاعت حفظ آن را ندارید، کنار رفته و مانع مراسم محرم نشوید که در غیر این صورت و با تعطیلی مجالس سید و سالار شهیدان، شرمنده زهرای مرضیه و اهل بیت عصمت و طهارت (علیم السلام) خواهید شد.

استاد سطح عالی حوزه های علمیه در پایان تاکید کرد: آنچه به صواب نزدیک است، رعایت کامل دستورات بهداشتی است که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است و خوشا آنان که بار دیگر بر فریاد العطش حسینی می نالند و اشک می ریزند و سفره عزا و سوگواری را پهن کرده و طعام ایمان و شهادت طلبی و خدمت به مستمندان را تناول می نمایند./۱۳۷۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]