آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس علیه ایران در بحرین، بیان داشت: در فتنه ۸۸ سفارت انگلیس بسته شد ولی دوباره آن را باز کردند و کسی هم جواب سخنان وزیر انگلیس را نمی دهد؛ آنها باید خشونت ما را ببینند تا جرات نکنند علیه ما سخن بگویند. به گزارش […]

آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس علیه ایران در بحرین، بیان داشت: در فتنه ۸۸ سفارت انگلیس بسته شد ولی دوباره آن را باز کردند و کسی هم جواب سخنان وزیر انگلیس را نمی دهد؛ آنها باید خشونت ما را ببینند تا جرات نکنند علیه ما سخن بگویند.

به گزارش شهرکریمه آیت الله نوری همدانی در هفتمین اجلاس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم که در دفتر معظم له برگزار شد با اشاره به اینکه رهبری و حکومت الهی از موضوعات مهم  زندگی انسان هاست، اظهار داشت: رهبری و حکومت الهی یک مسئله قرآنی، تاریخی، عقلی، نقلی، نظری و علمی می باشد.

وی افزود: اولین گام پیامبران در انجام رسالت در حکومت الهی خود از بین بردن فساد و ایجاد حکومت صالح است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هرپیغمبری که از جانب خداوند آمد همه را در راه خدا بسیج کرد و تلاش کرد طاغوت را از بین ببرد، گفت: از اتفاقات مهمی که در طول تاریخ رخ داده است می توان به جنگ های صلیبی که ۲۰۰سال طول کشید و یا حمله مغول ها و یا حمله روس ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: خداوند در جای جای قرآن دشمنان ما را معرفی کرده است، بنابراین کفر، نفاق و صهیونیست دشمن ماهستند و همیشه درکمین برای آسیب زدن به اسلام و نظام ما می باشند.

این استاد حوزه با اشاره به چگونگی وقوع اتفاقات تا به وجود آمدن انقلاب، بیان داشت: خداوند دعاهای مردم را مستجاب کرد و یک فقیه عالم و مجاهد و شجاع توانست یک تحول عظیمی را رقم بزند ، عمل امام خمینی(ره) یک کار بزرگ بود.

وی با اشاره به اینکه باید ارکان انقلاب را باشرح و بست بیان کنیم، ابراز داشت: اسلام سه رکن دارد که اولین آن اسلام است؛ اسلام در قبل از انقلاب  به حاشیه رفته بود و اسلامی بود که بدون ظلم ستیزی، بدون فرهنگ جهاد و شهادت، بدون حکومت اسلامی و میگفتند که اسلام از سیاست جداست؛ امام اسلام ناب محمدی را با انقلاب معرفی کرد.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: برای درک بهتر انقلاب سه کتاب را پیشنهادمی کنم که اولین آن صحیفه نور دومین کتاب دفتر تبیان و آخرین آنهم وصیت نامه امام می باشد که باید همه یک بار آن را بخوانند، مردم باید حافظ انقلاب باشند.

وی با اشاره به دمین رکن مردم است، گفت: سومین رکن هم ولایت فقیه می باشد؛ برکات و ثمرات انقلاب بسیار زیاد می باشد.

این استاد حوزه تاکید کرد: ائمه جمعه و جماعات باید انقلاب رابه مردم معرفی کنند و روحیه انقلابی را در مردم زنده نگه دارند و همچنین باید در حوزه های علمیه هر ماه جلساتی در خصوص  شناساندن ابعاد، آثار و برکات انقلاب برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مردم برای این انقلاب شهید دادند باید حافظ آن باشند، افزود: باید چهره اسلام ناب را به دنیا نشان دهیم چرا که تمام انقلاب هایی که در دنیا اتفاق افتاده است از انقلاب ایران الهام گرفته است.

این مرجع تقلید خاطرنشان شد: اساتید حوزه علمیه قم باید در تدریس های خود برکات و ثمرات انقلاب را بیان کنند و همچنین طلاب را از نقشه ها و توطئه های دشمن مطلع و آگاه نمایند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به مردم شجاعت و خودباوری دادند، گفت: امام خمینی(ره) ترس را از بین مردم پاک کرد تا آنها از اسلام دفاع و حمایت کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس علیه ایران در بحرین، بیان داشت: زمانی که انقلاب ایران پیروز شد چند هزار مستشار خارجی را از ایران بیرون کردیم؛ در فتنه ۸۸ سفارت انگلیس بسته شد ولی دوباره آن را باز کردند و کسی هم جواب  سخنان وزیر انگلیس را نمی دهد؛ آنها باید خشونت ما را ببینند تا جرات نکنند علیه ما سخن بگویند.

وی خاطرنشان شد: بانک ها از مردم در قبال وام دیرکرد می گیرند که ربا و حرام می باشد؛ پول ها در بانک ها ذخیره می شود بخاطر اینکه سود به آن تعلق میگیرد در حالی که می تواند در اقتصاد مقاومتی از آنها استفاده شود.