×
×

کاروان شادی در روز غدیر خم در قم برپا می‌شود

  • کد نوشته: 7015
  • استاد حوزه علمیه از برگزاری کاروان شادی در قم خبر داد و گفت: عصر روز غدیر غم کاروان شادی با نظارت علما از حرم مطهر به‌طرف مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کند.

    کاروان شادی در روز غدیر خم در قم برپا می‌شود
  • به گزارش شهر کریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد عصر امروز در همایش شعائری ایام غدیریه که با موضوع احیای ایام (۱۰تا۲۵ذی‌حجه) و ضرورت کاروان شاد غدیر در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی برگزار شد، با اشاره به اینکه باید در کشور هر یک از دوازده ماه سال به نام یکی از امامان گره‌خورده شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه خداوند این ماه را از ایام‌الله دانسته است، اگر در ماه‌ها ولادت‌ها حذف و برداشته شود چیزی از دین باقی نمی‌ماند.

    وی افزود: شرط شیعه بودن این است که برنامه‌های حزن و اندوه و ولادت‌های ائمه (ع) را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.

    استاد حوزه علمیه بابیان اینکه آن‌چنان‌که باید در ولادت‌های ائمه (ع) کار و فعالیت نکرده‌ایم، تصریح کرد: جوانان ما در جامعه نیاز به شادی دارند بنابراین باید در شادی اهل‌بیت (ع) شادی کرد، البته شادی که متناسب با اهل‌بیت (ع) باشد.

    وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌های اهل‌بیت (ع) را احیا کرد، عنوان کرد: در ماه ذی‌الحجه مناسبت‌های فراوانی ازجمله ابلاغ سوره توبه از سوی امیرالمؤمنین(ع)، بیان حدیث شریف ثقلین از سوی رسول خدا (ص)، اعلام عمومی لقب امیر المومنین(ع)، روز شق‌القمر، ولادت امام هادی (ع) و غیره وجود دارد که باید همه این‌ها در جامعه احیا شود.

    فرحزاد بابیان اینکه باید به غدیر توجه ویژه‌ای کرد، ابراز کرد: گلایه‌ای که وجود دارد این است که ایام غدیر خم را به‌خوبی در جامعه نمایان نکرده‌ایم این نکته را باید به جامعه فهماند که غدیر از دیگر ماه‌ها حتی محرم مهم‌تر است.

    وی با اشاره به اینکه بادید و بازدید غدیر احیا نمی‌شود، بیان کرد: باید برای احیاء غدیر کاروان شادی راه‌اندازی کرد تا غدیر را جهانی کنیم.

    استاد حوزه علمیه از برگزاری کاروان شادی در قم خبر داد و عنوان کرد: عصر روز غدیر غم کاروان شادی با نظارت علما از حرم مطهر به‌طرف جمکران حرکت می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.