[ad_1] علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، اظهار داشت: صبح امروز نخستین نشست کارگروه پیگیری مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ کارکنان دولت برگزار شد. وی افزود: نشست امروز بین دولت و مجلس به صورت مشترک و با هدف بررسی مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارکنان دولت برگزار شد. […]

[ad_1]

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، اظهار داشت: صبح امروز نخستین نشست کارگروه پیگیری مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ کارکنان دولت برگزار شد.

وی افزود: نشست امروز بین دولت و مجلس به صورت مشترک و با هدف بررسی مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارکنان دولت برگزار شد.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه در نشست امروز کمیته رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و دو نفر از اعضای هیأت رئیسه حضور داشتند، گفت: بنده و آقای امیر‌حسین قاضی‌زاده‌هاشمی به نمایندگی از مجلس در این نشست حضور داشتیم.

وی جزئیات نشست مزبور را تصریح کرد و گفت: در این جلسه حاضرین نقطه‌نظرات مختلف خود درباره افزایش حقوق‌ها و همچنین نحوه اجرای مصوبه مجلس در این باره را مطرح کردند.

یوسف نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس بر مصوبه خود مبنی بر افزایش ۴۰۰هزارتومانی به‌علاوه ۱۰ درصد حقوق کارمندان و همچنین افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اصرار دارد، لذا تشکیل چنین کارگروه و برگزاری چنین جلساتی ضروری به نظر می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ما به نمایندگی از نمایندگان مجلس در این نشست عنوان کردیم که مجلس تاکید دارد که مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ها شفاف، واضح و غیر‌قابل تفسیر است، لذا دولت مکلف به اجرای آن است.

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از بحث و تبادل نظر در رابطه با موضوع جلسه، نهایتا مقرر شد اگر پیشنهادی درباره نحوه اجرای این مصوبه وجود دارد، مطرح شود.

یوسف نژاد بر همین اساس یادآور شد: ما همچنین در این نشست مطرح کردیم که هر کسی نظر و پیشنهادی هم دارد باید در نظر داشته باشند که مسیر و مرجع نهایی برای افزایش حقوق‌ها مجلس است و هرگونه تغییر و تصمیم در این رابطه نهایتا با مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به دیگر جزئیات نشست مزبور، عنوان کرد: ما در این نشست مطرح کردیم که دولت نمی‌تواند درباره مصوبه شفاف مجلس به‌نفع خود تفسیر به رأی کند.

یوسف نژاد در خاتمه با اشاره به نظر قطعی و نهایی مجلس در خصوص افزایش حقوق‌ها، گفت: نمایندگان مجلس اصرار دارند که دولت صدور احکام درباره افزایش حقوق‌ها طبق نظر خود را متوقف کند و احکامی را هم که صادر شده به مصوبه مجلس در این خصوص تغییر دهد.

انتهای پیام/

[ad_2]