امام جمعه قم گفت: همه افراد باید مبلغ دین باشند، بنابراین کار روحانیان تبلیغ دین و ولایت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امشب در آیین افتتاح مدرسه علمیه امام جواد(ع) از مدارس علمیه مشکات تحت اشراف دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به اینکه ماه ذی‌الحجه ماه ولایت است، اظهار داشت: ماه ذی‌الحجه با بیش از بیست مناسبت راجع به ولایت و امامت یکی از ماه‌های پراهمیت سال است.

وی با بیان اینکه امام کاظم (ع) بر گردن ایرانیان حق بسیاری دارد، افزود: با توجه به اینکه سه حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و شاه‌چراغ (ع) از نسل امام موسی کاظم (ع) در ایران هستند و برخی از علما و مراجع بزرگ هم از نسل موسوی و این امام بزرگوار بودند، از این‌رو امام کاظم (ع) حق بسیار زیادی بر گردن ما ایرانیان دارد که باید ارادت خاصی نسبت به این امام داشته باشیم.

امام‌جمعه قم عنوان کرد: مقام معظم رهبری از مدت‌ها قبل این دغدغه را داشته و به این مجموعه امید بسته است و اکنون این امانتی بوده که خداوند به شما سپرده است بنابراین باید با قوت به این راه ادامه دهید.

وی با اشاره به اینکه ایام غدیریه هنوز باقی‌مانده است، تصریح کرد: خداوند چینش خاصی در آیات دارد، همچنین در روز غدیر به برکت نصب حضرت علی (ع)، خداوند فرمود دشمنان از دین شما مأیوس شدند.

سعیدی با بیان اینکه طلاب باید خطبه غدیریه را مطالعه کنند، ادامه داد: این مطلب هنگامی بر ما صدق می‌کند که ما متدین به دین شده باشیم، بنابراین کاری کنیم که دشمنان نتواند ما را از متدین شدن به دینمان بازدارند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه داعش از نسل‌های مخالفان غدیر است، هنگامی‌که پیامبر اکرم(ص) در غدیر حضرت (ع) را به جانشینی برگزیدند، مردم مدینه در راه برگشت قصد ترور پیامبر (ص) را داشتند که به اذن خداوند این اتفاق رخ نداد.

وی تمسک به اهل‌بیت (ع) را یکی از نعمت‌های بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی افراد در زمان اهل‌بیت (ع) زندگی می‌کردند، اما بازهم به آنان متمسک نمی‌شدند و ما باید شکرگذار باشیم که اهل‌بیت (ع) را ندیده‌ایم و بازهم به آنان متمسک شده‌ایم.

سعیدی با بیان اینکه تبلیغ مختص پیامبر (ص) نیست ابراز کرد: همه افراد باید مبلغ دین باشند، بنابراین کار روحانیان تبلیغ دین و ولایت است.

وی با اشاره به اینکه منبع تبلیغی ما قرآن و احادیث است، بیان کرد: طلاب نباید ادبیات عرب و تجزیه و ترکیب را ترک کنند به دلیل اینکه این دو اساس کار طلبگی است، همچنین در کنار این دو باید ادبیات فارسی و گلستان سعدی را نیز مطالعه کنند.