احمد امیرآبادی فراهانی گفت: ظرفیت در نظر گرفته‌شده برای کتابخانه خیابان امام خمینی(ره) نزدیک به ۱۵۰۰ نفر بوده اما متأسفانه ظرفیت کنونی این کتابخانه ۳۰۰ نفر است که این آمار با ظرفیت پیش‌بینی‌شده قابل‌مقایسه نیست.

به گزارش شهرکریمه احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در حاشیه بازدید از کتابخانه خیابان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه طراحی‌های صورت گرفته پیرامون کتابخانه خیابان امام خمینی (ره) مناسب نیست، اظهار داشت: با توجه به اینکه برای به دست آوردن زمین این کتابخانه تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما متأسفانه طراحی مناسبی برای کتابخانه امام خمینی (ره) صورت نگرفته است.

وی افزود: وجود مساحت بالای زمین، سرمایه‌گذاری مطلوب و تلاش‌ برای به دست آوردن زمین از وزارت نفت ازجمله مشکلاتی بوده که در احداث کتابخانه با آن روبه‌رو شده‌ایم، بنابراین نباید با طراحی نامناسب این تلاش‌ها را نادیده گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طراحی نامناسب کتابخانه امام خمینی(ره) سبب کاهش ظرفیت آن شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت در نظر گرفته‌شده برای کتابخانه خیابان امام خمینی(ره) نزدیک به ۱۵۰۰ نفر بوده اما متأسفانه  ظرفیت کنونی این کتابخانه ۳۰۰ نفر است که این آمار با ظرفیت پیش‌بینی‌شده قابل‌مقایسه نیست.

وی به اهداف احداث این کتابخانه اشاره و عنوان کرد: هدف از ایجاد و احداث کتابخانه خیابان امام خمینی(ره) فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز برای مطالعه و کتاب‌خوانی بوده تا این کتابخانه با ظرفیتی نزدیک به ۱۵۰۰ نفر به‌عنوان کتابخانه مرکزی شهر قم انتخاب شود اما نبود طراحی مناسب سبب شده که نتوانیم به هدف موردنظر برسیم، بنابراین در این رابطه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور پیگیری رفع مشکلات صحبت خواهد شد.