×
×

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم:
کاهش میزان ۹۰ درصدی روان آب ها بر وضعیت سدهای قم اثر گذاشته است

  • کد نوشته: 2091
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: کاهش میزان ۹۰ درصدی روان آب ها طی دو سال اخیر بر وضعیت مخازن آب قم تاثیر گذاشته است و این امر باعث کاهش آب در سدها دراین استان شده است. احمد حاج حسینی مسگر اظهار داشت: کاهش میزان بارندگی، شرایط اقلیمی و دخالت های انسانی با حفر […]

    کاهش میزان ۹۰ درصدی روان آب ها بر وضعیت سدهای قم اثر گذاشته است
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: کاهش میزان ۹۰ درصدی روان آب ها طی دو سال اخیر بر وضعیت مخازن آب قم تاثیر گذاشته است و این امر باعث کاهش آب در سدها دراین استان شده است.

    احمد حاج حسینی مسگر اظهار داشت: کاهش میزان بارندگی، شرایط اقلیمی و دخالت های انسانی با حفر چاه های غیر مجاز و یا برداشت های اضافی از چاه ها و منابع آبی باعث کاهش میزان روان آب ها و به تبع آن ذخیره آبی شده است.
    وی افزود: آب شرب استان قم از دو سد ۱۵ خرداد و کوچری تامین می شود که آب هایی ذخیره ای درپشت این سدها کاهش پیدا کرده است.
    وی با اشاره به اینکه سد ۱۵ خرداد منبعی برای تامین آب شرب قم با ظرفیت ۲۰۰ میلیون متر مکعب است گفت: در حال حاضر ۳۴ میلیون متر مکعب آب دراین سد ذخیره شده است.
    حسینی مسگر ادامه داد: سد کوچری از دیگر سدهای تامین آب استان قم است که ظرفیت ۲۰۷ میلیون متر مربع ذخیره آبی را دارد که از این تعداد کمتر از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در این سد وجود دارد.
    وی با بیان اینکه کمبود آب و روان آب ها مشکلات زیست محیطی نیز به وجود آورده است گفت: کاهش روان آب ها مشکلات زیست محیطی را ایجاد کرده است که در این راستا باید کشاورزان و افرادی که نیاز به تامین آب دارند باید متناسب با نیاز خویش از آب بهره برداری کنند.
    وی افزود: درشرایط کنونی، فرهنگسازی درست مصرف کردن باید برای اقشار مختلف مردم تبیین شود این امر از طریق اطلاع رسانی و نقش رسانه ها با حساس سازی مردم از وضعیت بحران آبی تحقق پیدا می کند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.