[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست غروب دوشنبه پس از جلسه با وزیر کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی ترددهای داخل شهری در قم ۷۰ درصد کاهش یافته است اما تردد ۳۰ درصد در داخل شهر را نمی‌توان نادیده گرفت و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست غروب دوشنبه پس از جلسه با وزیر کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی ترددهای داخل شهری در قم ۷۰ درصد کاهش یافته است اما تردد ۳۰ درصد در داخل شهر را نمی‌توان نادیده گرفت و برای کاهش این تردد ۳۰ درصدی اگر لازم باشد الزامات شدیدتری را اتخاد خواهیم کرد.

به گفته وی، با اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی در مسیرهای منتهی به قم و خارج از استان تا ۹۰ درصد جلوی تردد به داخل استان را گرفتیم و افراد غیر بومی اجازه ورود به قم را ندارند و در طول اجرای این طرح ۶۶ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده است.

جذب ۲۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی و خیرین

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همراهی و مشارکت خوب خیرین و مردم گفت: مردم قم همیشه در زمینه کار خیر پیش قدم بودند حال که این حمایت‌ها برای خود استان قم است همکاری و مشارکت خوبی داشتند و در طی جلساتی که با خیرین سلامت و نهادهای مردمی داشتیم ۲۰ میلیارد تومان کمک جذب شده است.

وی ادامه داد: این کمک‌ها در ۲ بخش کمک و حمایت از کادر درمانی و هم‌چنین کمک و یاری به خانواده‌هایی که در طول شیوع بیماری کرونا کسب و کار آن‌ها آسیب دیده جذب شده است که جا دارد از مجمع خیرین سلامت و نهادهای خیریه مردمی کمک و تشکر کنیم.

اضافه شدن ۴۵ تخت به مدار درمانی استان قم

سرمست به پیگیری بهره برداری فوری ۲ بیمارستان امیرالمؤمنین و مادر استان قم اشاره و عنوان کرد: بعد از پیگیری‌هایی که صورت گرفت این دو بیمارستان در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهند رسید و با افتتاح آن‌ها ۴۵ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان قم اضافه و به بخش درمان قم کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای حمایت و کمک به بخش درمان استان قم ۱۰۰ میلیارد تومان کمک جذب شده است، گفت: با توجه به اجرای طرح بسیج مبارزه با کرونا که استان از استان‌های موفق در این زمینه است ورودی بیمارستان‌ها هم کاهش یافته است و افراد مشکوک به بیماری از افراد سالم جدا خواهند شد و باید کنترل و درمان افراد مشکوک چه در خانه و یا دیگر مراکز درمانی پیگیری و مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم بیان کرد: باید مردم را به سوی خریدهای الکترونیکی و اینترنتی برای کاهش تردد و حضور در مراکز خرید تشویق کرد و اصناف هم همکاری خوبی داشتند و از دیگر اصنافی که غیر ضروری هستند نسبت به تعطیلی صنف خود درخواست همکاری داریم؛ هرچه حلقه انتشار کم‌تر باشد انتشار و شیوع بیماری کم‌تر و این بحران را می‌توان بهتر مدیریت کرد.

وی گفت: با نزدیکی به روز طبیعت از مردم می‌خواهیم در این روز در خانه بمانند زیرا امسال روز طبیعت نداریم و برای حفظ سلامتی و شکست حلقه انتشار از مردم می‌خواهیم همکاری کنند.

[ad_2]