×
×

کاهش ۱۳ درصدی جمعیت زندانیان کیفری در قم

  • کد نوشته: 5954
  • مدیر کل زندان‌های استان قم گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد تعداد زندانیان کیفری استان کاهش پیدا کرده است.

    کاهش ۱۳ درصدی جمعیت زندانیان کیفری در قم
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی تهامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به فعالیت‌های اداره کل زندان‌های استان قم اظهار کرد: در سه بخش زندان، زندانی و زندان بانی مشغول به فعالیت هستیم و بهبود وضعیت موجود در زندان‌های قم از لحاظ مدیریتی، اجرایی، فیزیکی و اداری را دنبال می‌کنیم.

    وی ادامه داد: در زمینه زندانیان فراهم آوردن بستر بازگشت شرافتمندانه به جامعه و خانواده و کاهش جمعیت زندانیان کیفری را پیگیری می‌کنیم، امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد تعداد زندانیان کیفری استان قم کاهش پیدا کرده است.

    مدیر کل زندان‌های استان قم افزود: یکی از دلایل کاهش آمار تعداد زندانیان، سیاست‌های قوه قضائیه و برگزاری جشن‌های گلریزان بوده است، امسال با برگزاری جشن گلریزان در قم ۳۵۰ میلیون تومان خیرین کمک کردند.

    تهامی با اشاره به کمبود نیرو در زندان‌های قم اظهار کرد: چارت سازمانی زندان‌ها تکمیل نشده است و باید برای افزایش نیروها تلاش شود، سازمان زندان‌ها امنیت را با هدف تربیت در زندان‌ها دنبال می‌کند.

    وی ادامه داد: در زمینه حمایتی، انجمن حمایت از زندانیان را در قم داریم که هم به خانواده زندانیان و هم به خود زندانیان کمک می‌کند، همچنین ستاد دیه را داریم که جشن‌های گلریزان را در سراسر کشور برگزار می‌کند و با تلاش این ستاد جمعیت قابل توجهی از زندانیان غیر عمد آزاد شدند.

    مدیر کل زندان‌های استان قم افزود: در قم با گلریزان برگزار شده ۱۸ نفر از زندانیان غیر عمد آزاد شدند که سقف بدهکاری آن‌ها ۱۰ میلیون تومان بود، همچنین ۲۷۰ پرونده مالی داریم که این پرونده‌ها در حال بررسی است، همچنین ۲۴ نفر از جرایم عمد که پیشینه قبلی نداشتند، تا سقف ۵۰ میلیون تومان به آن‌ها کمک شد.

    تهامی با اشاره به حمایت از زندانیان پس از آزادی اظهار کرد: بحث حمایت از زندانیان را در خود زندان و هم پس از خروج آن‌ها از زندان‌ را داریم، براین اساس به آن‌ها پس از آزادی وام‌هایی داده می‌شود و بحث اشتغال زندانیان را دنبال می‌کنیم.

    وی ادامه داد: در بحث تربیتی در زندان سعی می‌کنیم که هر کدام از زندانیان قم در یکی از بخش‌های تربیتی، فرهنگی و اشتغال مشغول شوند، سیاست سازمان زندان‌ها اجرای طرح استاد شاگردی است و ۵۰ نفر از زندانیان هم به عنوان مربی ورزشی آموزش دیدند.

    مدیر کل زندان‌های استان قم افزود: امتیازاتی که به زندانیان داده می‌شود، امتیازات هدفمند است و در حال تعریفی شرایطی هستیم که زندانیان بتوانند از امتیازات بهره مند شود.

    تهامی با اشاره به برنامه‌های قرآنی در زندان‌های استان قم اظهار کرد: زندان‌های قم در ماه مبارک رمضان به دارالقرآن تبدیل شدند و بیش از ۴۰ روحانی در برنامه‌های فرهنگی در زندان‌های استان حضور داشتند، مربیان در ماه رمضان در داخل اتاق‌ها، بندها و مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی در زندان‌های قم برنامه‌های قرآنی داشتند.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر و شب را در زندان‌های قم داریم، همچنین در بحث برنامه‌های فرهنگی در زندان با نهادهای استان هماهنگ هستیم، به عنوان مثال سال گذشته مسابقه کتابخوانی نماز به صورت گسترده در زندان‌های قم برگزار شد و زندانیان، سربازان وظیفه و کارمندان زندان‌ها در این مسابقه شرکت کردند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.