به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس، وی در ۳۰ شهریور سال ۱۳۶۰ متولد شد. مرتضی در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه ساوه قبول گردید ولی برطبق تکلیف وارد دانشگاه امام علی(ع) و پس از ان وارد سپاه پاسداران گردید. از سال ۱۳۹۲ در منطقه های درگیری در عراق و سوریه حاضر بود. […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس، وی در ۳۰ شهریور سال ۱۳۶۰ متولد شد. مرتضی در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه ساوه قبول گردید ولی برطبق تکلیف وارد دانشگاه امام علی(ع) و پس از ان وارد سپاه پاسداران گردید.

از سال ۱۳۹۲ در منطقه های درگیری در عراق و سوریه حاضر بود. وی از فرماندهان محورهای عملیاتی «غوطه شرقی» دمشق در سال ۱۳۹۲ بود. سال ۱۳۹۳ با ورود داعش به عراق، وی به عراق اعزام گردید. شهید قمی جزء نخستین افرادی بود که بهمراه حاج قاسم سلیمانی در پدافند بغداد ـ سامرا همکاری داشت. وی در فرماندهی عملیات شکستن حلقه محاصره بلد ـ سامرا نقش بسزایی داشت.

مرتضی در طول این مدت ۶ بار زخمی گردید. نبوغ و مجاهدت های او به شکلی بود که فرماندهان به وی لقب حسن باقری زمان را دادند. وی فرماندهی چند پایگاه در کشور عراق را بر عهده داشت و در آزادسازی حلب، آزادسازی دیرالزور، دوئل تدمور، شکستن محاصره سامرا و بلد نقش بسزایی داشت به شکلی که پس از شهادتش بعنوان شهید نمونه کشوری انتخاب گردید.

مرتضی حسین پور فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود که در ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ در منطقه تدمر سوریه در جریان فرماندهی نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت رسید.